ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פירון חושף: ת"תים ילמדו ליבה במרכזי לימוד מיוחדים

התכנית של שר החינוך: תלמידים חרדיים ילמדו מקצועות ליבה אחר הצהרים במרכזי לימוד מיוחדים • "רוצים כסף מהמדינה? לימודי הליבה הם התנאי" • אריאל תוקף את פירון

לבחור. שר החינוך, הרב שי פירון. צילום: פלאש90
לבחור. שר החינוך, הרב שי פירון. צילום: פלאש90



בראיון שהעניק לעיתון 'ידיעות אחרונות', ויפורסם בגיליון יום העצמאות, שובר שר החינוך הרב שי פירון שתיקה ומספר על תוכניותיו במשרד החינוך. בראיון הוא חושף כי בכוונתו לשלול תקציבים ממוסדות חרדיים שלא ילמדו את מקצועות הליבה - אנגלית ומתמטיקה.

לפי תוכניתו של השר, תלמידים חרדיים ילמדו מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית בשעות אחר הצהרים במרכזי לימוד מיוחדים. "על מוסדות החינוך החרדיים לבחור בין שתי חלופות - לימודי ליבה, או ויתור על שילובם בתוכן החינוכי - מה שיגרור שלילת תקציבים", הוא אומר. "אתם רוצים כסף מהמדינה? לימודי הליבה הם התנאי של המדינה. אם אתם לא איתי, אני לוקח את הכסף".

לדבריו, אמנם מדובר במוסדות פרטיים שמשרד החינוך אינו יכול לכפות עליהם מה ללמד, אך אין סיבה שמשרדו יתקצב אותם. "המדינה לא יכולה לממן משהו שהוא בניגוד לאינטרס שלה".

עוד הצהיר שר החינוך על כוונתו לנהל מו"מ עם כלל הגורמים במערכות החינוך החרדי, בטרם ישלול התקציבים. "אני מעוניין להגיע להסכמה על לימודי הליבה. כל עוד השיח רלוונטי ארצה לנהל אותו. ברגע שארגיש שהשיח הפך למטרה ולא לאמצעי - לא אהיה בסיפור הזה. המטרה היא להגיע להסכמה - אם לא נגיע לכך, אנחנו צפויים למאבק לא פשוט. מוסדות שילמדו ליבה יתוקצבו במאה אחוז. מי שלא - ייפגע".

בראיון מבהיר גם שר החינוך, כי העליה של תלמידי בתי הספר לעיר חברון בחסות משרד החינוך תיפסק, וכי כל שנה ייבחר יעד חדש.,

אריאל תוקף: ברור לכל מי הציבור שייפגע מכך

האם הראיון המדובר יגרום לסדק ראשון בקואליציה מול הבית היהודי? הבוקר, בדף הפייסבוק שלו, כתב שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, את הדברים הבאים:

"קראתי הבוקר את הראיון עם השר פירון והודעתו כי אין בכוונתו להעביר תקציבים למוסדות אשר לא ילמדו לימודי ליבה. ברור לכל מי הציבור שייפגע מכך.

"מדובר בהחלטה מיותרת, שלדעתי גם לא תעמוד במבחן בג״ץ. כבר היום יש הבדל בהשתתפות המדינה בין מוסדות המלמדים ליבה לבין אלו שלא. אין צורך להמשיך את הפגיעה.

"גם אם אנו חושבים שהציבור החרדי צריך לעשות שינוי, יש לעשות זאת בשיתוף פעולה. החלטה כזו תשיג את התוצאה ההפוכה".
משרד החינוך ליבה הרב שי פירון חרדים תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד