ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

נערכים לגזירות על החינוך • ה'מועצת' של אגו"י התכנסה

חברי 'המועצת' של אגו"י התכנסו לדיון בצל איום הגזירות על מוסדות החינוך • הכרזת מלחמה על שר החינוך: הוקמה ועדת רבנים מיוחדת • צפו: גלריות מהכינוס

ה'מועצת'. צילום: אנשיל בעק
ה'מועצת'. צילום: אנשיל בעק



היום (א) אחר התהריים התכנסו חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לישיבה מיוחדת שעסקה בגזירות המרחפות מעל החינוך החרדי.

הישיבה כונסה בבית אגודת ישראל בירושלים, המקום בו התכנסו אסיפות המועצת מזה עשרות בשנים. בתחילה תוכננה האסיפה להתקיים בשעות הערב היותר מאוחרות, אך היא הוקדמה בשל יום הזיכרון.

הנושא המרכזי בו דנו המשתתפים הוא הפגיעה בחינוך החרדי, ובעיקר בחינוך הבנים בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות. גדולי התורה החליטו בסיום על הקמת ועדת רבנים מיוחדת שתעסוק בנושא, כולל בסנקציות הכלכליות הצפויות למוסד שיפר את הוראות משרד החינוך.

בעוד הרבנים מתכנסים, המתינו להם בחוץ חברי הכנסת של אגודת ישראל יעקב ליצמן, ישראל אייכלר ואליעזר מוזס. מח"כ מאיר פרוש נבצר להגיע מכיוון שהוא שוהה בימים אלה בחו"ל. ואכן, במהלך הדיונים נקראו חברי הכנסת להשתתף בישיבה, כדי לקבל את הוראותיהם של גדולי ישראל ולהשיב על שאלותיהם, ומעט לפני שהסתיימה - יצאו אל מחוץ לחדר האסיפה.

עם תום הישיבה, המשיכו האדמו"ר מויז'ניץ, צאנז, מודזיץ' וסדיגורא לניחום אבלים בבית הגר"ע יוסף בשכונת הר נוף בבירה.

כזכור, בראיון לידיעות אחרונות הבהיר שר החינוך הרב שי פירון, כי מוסד שלא ישלב בלימודיו לימודי ליבה, לא יתוקצב. זוהי רק אחת מהגזירות הצפויות לנחות על מוסדות הלימוד החרדיים.

האסיפה היום היא למעשה מעין הכרזת מלחמה על שר החינוך החדש, ועלולה לחבל קשות ברצונו הבסיסי לשמור על יחסים טובים עם המגזר החרדי.

לאחרונה אף נפוצו שמועות על כוונתו לשלב יועץ לענייני חרדים במשרדו, אך התמהמהותו בנושא והראיון שהעניק - טרפו כליל את הקלפים.

האדמו"רים בכינוס 'המועצת' • צילום: אנשיל בעק









































האדמו"רים והח"כים מגיעים לכינוס 'המועצת' • צילום: קובי הר צבי




























מועצת גדולי התורה ישיבות תלמודי תורה אגודת ישראל אסיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד