י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזדמנות שווה

השרה סגרה את התחרות בשבת; החילונים תקפו ומקלב יצא להגנה

בשנים האחרונות מתחרים בתי ספר שונים ברחבי הארץ באתר תחרויות מיוחד בעיצומה של השבת | בתי ספר דתיים שהתלוננו על העיתוי שאינו מאפשר תחרות הוגנת, הביאו את שרת החינוך לסגור את האתר בשבת | החילונים מצידם טענו לכפייה והשר מקלב שעסק בנושא, יצא להגנת השרה 

השרה סגרה את התחרות בשבת; החילונים תקפו ומקלב יצא להגנה
הכניסה למשרד החינוך צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בימים האחרונים הודיעה שרת החינוך על סגירת אתר תחרויות מחשב בשבתות, כדי לתת הזדמנות לבתי ספר דתיים שמבקשים להתחרות בתחרות שהפכה למדד בין בתי הספר, לנצח גם כן את התחרות.

ההחלטה התקבלה בין הייתר בעקבות פניות שהגיעו ללשכת חבר הכנסת אורי מקלב שפנה אל שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שמיהרה להיענות ולסגור את התחרויות בשבתות .

הטענות שהביאו לסגירת האתר בשבת הן במטרה לתת הזדמנות שווה לתלמידים שומרי המסורת. כך שפתיחת התחרות בשבת מאפשרת לבתי ספר שאינם שומרי שבת כהלכה לנצח את התחרות. ולהעניק להם יתרון על חשבונה של השבת.

ההחלטה יצאה אל הפועל בפעם הראשונה בשבת האחרונה, כאשר התלמידים שנחשפו לאתר שנחסם בשבת כדי לאפשר תחרות הוגנת, מיהרו להתלונן ולהשמיץ את משרד החינוך שהגיב כי "ההחלטה שלא לקיים את התחרות ביום שבת מהווה חלק מהמדיניות הכוללת שקבע המשרד למתן הזדמנות שווה לכלל התלמידים".

בפורום החילוני תקפו את שרת החינוך שאשא ביטון, "במשרד החינוך חושבים שהתפקיד שלהם הוא לחנך אותנו לשמור שבת", נאמר בטענה כי "שמירת השבת היא בחירה, ומי שבחר בה הוא שצריך לשאת בתוצאות שלה, ממש כמו שלכל עיסוק אחר של תלמיד או תלמידה במהלך השבוע יכול להיות מחיר בתוצאות שישיג בתחרות", תוך שהם טוענים כי בהחלטה יש פעולה של "כפייה דתית".

"משרד החינוך מראה פה שיותר חשוב לו ליישר קו עם החינוך הממלכתי-דתי מאשר להנגיש את משאביו לתלמידי החינוך הממלכתי הלא-דתי.
והחילונים, כרגיל, צריכים להתאים ולהכפיף את לוח הזמנים שלהם למה שמתאים לדתיים. זה באמת מרתיח", תקפו עוד בפורום החילוני.

מי שיצא להגנתה של השרה שאשא ביטון הוא חבר הכנסת אורי מקלב שתקף בחריפות את אנשי הפורום החילוני ואמר כי "אנשים אלו גם כאשר זה מגיע לתחרות אין להם מינימום של יושרה ושוויוניות, השנאה לדת מעבירה אותם על דעתם. לראשונה, מאות תלמידים שמרו שבת וזה מה שמפריע להם".

אורי מקלב שבת תחרות יפעת שאשא ביטון משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד