י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ליל הדיונים הארוך

אבידר מאשים את בנט בדחיית חוק ההגבלה: "העדיף להצטלם"

השר עד לא מכבר, ח"כ אלי אבידר תוקף את התנהלותו של רה"מ נפתלי בנט בנוגע להצבעה האחרונה על חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

אבידר מאשים את בנט בדחיית חוק ההגבלה: "העדיף להצטלם"
אלי אבידר/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/עמית שאבי, לע"מ

שלושה שבועות אחרי שלא הושג הרוב להצבעה האחרונה על חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה, והיא נדחתה לתחילת כנס הקיץ, חבר הכנסת אלי אבידר מאשים את ראש הממשלה נפתלי בנט שלא נרתם להעברתו.

בראיון הבוקר (שני) אמר מי שכיהן עד לא מזמן כשר בממשלה אך פרש בטריקת דלת, אלי אבידר, כי "חוק הגבלת כהונה לא עבר כי נפתלי בנט העדיף להצטלם עם קנצלר גרמניה ביד ושם. היו לו 10 אופציות לבטל את הצילום אבל זה לא קרה".

כזכור, החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לא אושר לפני שלושה שבועות בתום דיון לילי בקואליציה, זאת לאחר שדקות קודם ההצבעה מצאו את עצמם חברי הקואליציה במבוכה ונאלצו לדחות את ההצבעה לכנס הבא.

לאחר שלב הנאומים שנמשכו כ-12 שעות, החלו בקואליציה להצביע על החוק לו נדרש כל העת רוב של 61 חברי כנסת ללא קשר לאופוזיציה, משום שמדובר בחוק יסוד שמצריך תמיכה של רוב מיוחד בכנסת.

בשעות הבוקר עזב ראש הממשלה את הכנסת לאחר לילה של דיונים כדי לפגוש את קנצלר גרמניה שמבקר בישראל, אלא שההצבעות נמשכו והקואליציה נשענה על תמיכה של הרשימה המשותפת ששמרה על רוב של 61.

אלא שקודם ההצבעה בקריאה שלישית דרש ח"כ מיכאל מלכיאלי להפוך את ההצבעה ל'הצבעת אי אמון' מה שאילץ את 'הרשימה המשותפת' לא לתמוך ולהשאיר את הקואליציה ללא רוב של 61 בהיעדרות ראש הממשלה בנט שיצא לפגוש את הקנצלר.

בעקבות כך הודיע אז שר המשפטים גדעון סער כי בהתאם לתקנון הוא דוחה את ההצבעה על החוק, "את תקנון הכנסת אני מכיר ולא אפשרתי שעבודה אדירה שהושקעה בחוק תרד לטמיון. נצביע על החוק בקרוב".

אלי אבידר נפתלי בנט הגבלת כהונת ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד