י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקשים לשרוד

שכר המינימום: מאות עובדים הפגינו מול קריית הממשלה

למעלה מ-300 עובדי ניקיון הפגינו הבוקר מול קריית הממשלה בתל אביב, כמחאה על התעלמותה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מההסכם הקיבוצי שנחתם בחודש נובמבר האחרון עם ההסתדרות | ההסכם שנחתם קבע עלייה בשכר השעתי לעובדי ענף הניקיון המתקשים לשרוד עם שכר המינימום הנוכחי

שכר המינימום: מאות עובדים הפגינו מול קריית הממשלה
הפגנת עובדי הניקיון צילום: באדיבות המצלם

מאות עובדי נקיון השתתפו הבוקר במפגן מחאה שהתקיים בקריית הממשלה בתל אביב.

המפגינים שהגיעו למקום ביוזמת ארגון חברות הניקיון בישראל ובשיתוף עם ההסתדרות מחו על התעלמותה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מההסכם הקיבוצי שנחתם בחודש נובמבר האחרון עם ההסתדרות. 

ההסכם שנחתם קבע עלייה בשכר השעתי של 6₪ לעובדי ענף הניקיון המתקשים לשרוד עם שכר מינימום של 29.12 ₪ לשעה. 

המפגינים נשאו שלטים עליהם שבהם נכתב בין היתר: "עובדי הניקיון קורסים תחת יוקר המחיה" או " אורנה בשבילך זו רק חתימה, בשבילנו זו הישרדות" כקריאת השכמה להתעלמות של השרה ברביבאי.

מנכ"לית ארגון חברות הניקיון, עו"ד ורוניקה רוזנברג אמרה בהפגנה: *"לא נקבל מצב בו עובדי ניקיון יהיו שקופים בעיניי שרת הכלכלה. המאבק שלנו הוא על עתידם הכלכלי של מאות אלפי עובדים שקופים בעיני שרת הכלכלה. ההפגנה של היום היא רק ההתחלה. אנחנו לא נפסיק להילחם עד שנבטיח את העלאת שכר עובדי הענף ל- 36 ₪ לשעה".

יו"ר ארגון חברות הניקיון אבי מזרחי אמר: "אנחנו פה בשביל להילחם על העתיד שלנו. שיקום המנהיג שיכול לחיות משכר מינימום! אנחנו חשים שקופים ולא שווים. איפה את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי? איפה החמלה שלך? אנחנו נאבקים על פרנסתם של העובדים החלשים ביותר במשק שאחראים על ניקיון בבתי החולים, בבתי האבות, בבתי הספר ובכל המרחבים הציבוריים. אנחנו נמשיך להילחם עד שנשיג את המטרה שלנו: משכורת ראויה לעובדי הניקיון", סיים מזרחי את דבריו.

 

שכר מינימום הפגנה הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד