י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"פוטין הוטעה"

הפרשן אהוד יערי: "הצבא הרוסי מדהים בחולשתו"

"אני חושב שהתצוגה של היכולת של צבא היבשה הרוסי היא מדהימה בחולשתה", אומר הפרשן הוותיק אהוד יערי ומונה את שרשרת הכשלים שעשו הרוסים. ומה החשבון שישראל צריכה לעשות? "עולם שנשלט על ידי פוטין או בן דמותו בקרמלין ועל ידי הנשיא הסיני או בן דמותו בסין? זה עולם לא טוב לנו"

הפרשן אהוד יערי: "הצבא הרוסי מדהים בחולשתו"
שבויים רוסים צילום: משטרת סומי

הפרשן לענייני ערבים אהוד יערי התייחס הבוקר (שני) לדשדוש הרוסי באוקראינה והסביר את שרשרת הטעויות והכשלים של הצבא, כמו גם לסוגיה כיצד מדינת ישראל צריכה להתייחס למשבר באוקראינה.

"אני חושב שהתצוגה של היכולת של צבא היבשה הרוסי היא מדהימה בחולשתה עד כדי כך שאתה מתקשה להבין חלק מהמהלכים שהם התחילו לעשות, אח"כ חזרו בהם. העניין לא עובד. הם שלושה שבועות בדרך לקייב, לא הצליחו לקחת את מריופול, לא ניגשו להנחתת הכוחות הגדולה מהים לעבר אודסה. יותר הפצצות מהאוויר, שימו לב שרוב תקיפות האוויר הרוסיות, המטוסים נשארים מעל שמי רוסיה, לא חוצים את הגבול".

לדבריו, "פוטין לא הבין, הוטעה לגבי היכולת האמיתית של אותו צבא שהוא הכניס לתהליכי מודרניזציה, מאז ההופעה המבישה שלהם בגיאורגיה ב-2008. זה ברור, פוטין לא הבין. הציגו לו תוכניות ומי שעומד בראש המלחמה זה שר ההגנה שהוא לא איש צבא, הוא מהנדס. עוד נראה איך זה יהיה כי התחילו שם הדחות".

לדברי הפרשן הוותיק החשבון שישראל צריכה לעשות הוא פשוט: "אני חושב שישראל צריכה לעשות את החשבון ההיסטורי הגדול קודם כל ולא הפרטים הקטנים. מהו החשבון ההיסטורי הגדול? עולם שנשלט על ידי פוטין או בן דמותו בקרמלין ועל ידי הנשיא הסיני או בן דמותו בסין? זה עולם לא טוב לנו. אז בואו נתחיל את הדיון מפה, עכשיו יש את החשבונות הקטנים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד