כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טרם תעניק לפליטי אוקראינה המגיעים לישראל שירותי רפואה

טרם -רפואה דחופה נענתה לקריאתה של יו''ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ עידית סילמן לפליטי אוקראינה המגיעים לישראל

טרם תעניק לפליטי אוקראינה המגיעים לישראל שירותי רפואה
מרפאת טרם צילום: יח"צ

"ניתן מענה ככל יכולתינו, לאזרחים מאוקראינה, לא רק בתחום של רפואה דחופה ורפואת חירום, אלא גם רפואה ראשונית, ככל שיידרש ועד שיוכלו לחזור לארצם. "אנחנו רואים חשיבות רבה, מבחינה הומניטרית, להנגיש את שירותי הרפואה עבור האזרחים הזקוקים לכך ", אמר מנכ"ל טרם, נתן אפלבאום.

טרם -רפואה דחופה נענתה לקריאתה של יו''ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ עידית סילמן, אשר קראה בימים האחרונים לארגוני הבריאות והרפואה בישראל להירתם ולסייע במתן טיפול רפואי לאזרחי אוקראינה הנמצאים בישראל כסיוע הומניטירי.

ח"כ סילמן אמרה כי בימים האחרונים מתנהלים דיונים רבים בהיבטים שונים הקשורים לקליטת האזרחים מאוקראינה בישראל. "שוחחתי בנושא עם הנהלת טרם-רפואה דחופה ועם שרת הפנים איילת שקד, על מנת לגבש מתווה להענקת שירותים רפואיים עבור אזרחי אוקראינה הנמצאים בישראל"  ח"כ סילמן הוסיפה וציינה כי "בימים אלה חשוב לנו, כמדינה יהודית, לא לעמוד מהצד בעת בה מתרחש משבר הומניטרי חמור".

יצויין כי מוקדי טרם מקווים מיון קדמי והצוותים הרפואיים, מעניקים רפואה דחופה בימים שבשגרה לרבות טיפול בפציעות שונות, התקפי לב ומצבי חירום שונים. "כמובן שאם הפליטים האוקראינים יגיעו עם מצבים רפואיים אחרים שדורשים מענה, למשל מחלה שיצאה מאיזון בשל מצב הלחימה וקריסת התשתיות הרפואיות באוקראינה, נגיש עזרה גם בתחום זה ועד שיוכלו לחזור לארצם".

אפלבאום הוסיף כי "טרם רואה בעזרה לזולת ערך עליון, ובמסגרת זאת,  גם שלחנו במטוס שיצא אתמול לפולין ומשם יעשה את דרכו יבשתית לאוקראינה, ציוד רפואי הכולל מסיכות חמצן, ציוד החייאה וציוד כירורגי, ציוד רפואי מתכלה וערכות לידה".

אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד