כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

זמר חסידי בבריכת הסולטן: "קידוש ה', בלי כפיים"

דודי קאליש הופיע באירוע ההנצחה שהתקיים בבריכת הסולטן, וביצע גירסא ווקאלית לשיר 'שפכי כמים' • "קיבלתי הרבה תגובות חיוביות, אנשים בכו. זה היה קידוש ה'" • צפו

לבדו על הבמה. דודי קאליש. צילום: ישראל ברדוגו
לבדו על הבמה. דודי קאליש. צילום: ישראל ברדוגו



אלפי המשתתפים באירוע 'זוכרים, שרים ומספרים' שהתקיים אמש (א) בבריכת הסולטן בירושלים, שפשפו את עיניהם בתדהמה, למראה חסיד הניצב על בימת האירוע. רק כשקולו של הזמר והמוסיקאי דודי קאליש נשמע מבעד לרמקולים, בביצוע מרגש וווקאלי לשיר 'שפכי כמים', החלו הדמעות לזלוג, וכל מילת הסבר הייתה מיותרת.

זמרים ישראלים לצד זמרים חרדים, שירים יהודים לצד שירים חסידיים, האירוע שהופק זו הפעם השמינית על ידי ארגון 'זוכרים בתקווה וביחד', התקיים הפעם תחת הכותרת 'אני ישראלי', ושילב סיפורים ומוסיקה שישדרו תקווה וחיבור לצד הכאב והשכול. במהלך האירוע הועלה סיפורם של הנופלים, בהם רועי פרג'ון, החלל הראשון של הנח"ל החרדי.

הופעתו המרגשת של דודי קאליש, הפתיעה רבים אך גם ריגשה. "הרגשתי שליחות, לחזק משפחות שכולות שאיבדו את בני משפחותיהם", אומר קאליש ל'בחדרי חרדים', "בדיוק אותה שליחות שאני ממלא כשאני מגיע מידי שבוע לבתי חולים ברחבי הארץ - מבלי לייחס חשיבות לשאלה מי הוא החולה".



קאליש היה היחיד שביצע את שירו בגרסא ווקאלית. "הם מאד כיבדו את זה", הוא מספר על ההכנות לאירוע, "ביקשתי שלא יהיו נגנים, שלא תהיה אף אישה על הבמה, ושלא ימחאו כפיים - כדי שהשירה שלי לא תחשב להופעה". לדבריו, "קיבלתי הרבה תגובות חיוביות, הרבה אנשים בכו, זה היה קידוש ה' אמיתי".

קטעים מרגשים נוספים נרשמו במהלך האירוע כשהזמר הישראלי שלומי שבת ביצע את השיר החסידי 'והיא שעמדה', כשהזמר קובי פרחי ביצע יחד עם האחים יוסי ואבי פיאמנטה את ניגון חב"ד הידוע 'אבינו מלכינו' וכשהזמר ישי לפידות העניק ביצוע מרגש לשיר 'עלה קטן'.

צילומים: ישראל ברדוגו





















דודי קאליש זוכרים שרים ומספרים עלה קטן בריכת הסולטן יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד