ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זיכרונות מהמלחמה הגדולה

אנשים קוברים בני משפחה באופן פרטי בחצרות או בגנים

אלפי תושבים במריופול מסתתרים במרתפים, מנקי הרחובות וצוותי תיקון הכבישים בעיר החבוטה אספו גופות ברחובות וקברו את יקיריהם בקברי אחים: "לא היה לנו חשמל, או חימום, תברואה תקינה, מים, מזון במשך 11 ימים", הם מספרים

אנשים קוברים בני משפחה באופן פרטי בחצרות או בגנים
קבר אחים במריופול צילום: באדיבות המצלם

אלפי תושבים במריופול מסתתרים במרתפים, מנקי הרחובות וצוותי תיקון הכבישים בעיר החבוטה אספו גופות ברחובות וקברו את יקיריהם בקברי אחים, אחד התושבים: "לא היה לנו חשמל, או חימום, תברואה תקינה, מים, מזון במשך 11 ימים". מועצת העיר מריופול מונה כבר מעל 2500 הרוגים אזרחיים, ההפגזה הרוסית הכבדה מנעה כל פינוי המוני ממריופול, למרות המאמצים לפתוח נתיב יציאה בטוח. רק היום 160 מכוניות הצליחו לצאת מהעיר שנראית כמו ביירות במלחמת לבנון הראשונה.

"אנחנו לא יכולים לקבור את הקורבנות בקברים פרטיים, שכן אלה נמצאים מחוץ לעיר, שם שולטים חיילים רוסים", אמר סגן ראש העיר של מריופול, סריי אורלוב, ל-BBC בשיחת טלפון. המיקומים של הקברות כוללים בית קברות עירוני שלא היה פעיל שנפתח כעת מחדש, אמר אורלוב. אלפי תושבים מסתתרים במרתפים ובמקרים מסוימים, לדבריו, אנשים קוברים בני משפחה באופן פרטי בחצרות או בגנים.

חזרתם של קברי האחים היא הלם עבור האוקראינים. לרבים יש זיכרונות משפחתיים מרים ממלחמת העולם השנייה, אז נרצחו יהודים ופרטיזנים סובייטים על ידי נאצים, אחרים מתו מהרעב שנוצר באוקראינה מהכיבוש הסובייטי והמחסור בתבואה ובבעלי חיים בשנות ה-30.

עיר נוספת שסובלת נורא, היא העיר צ'רניהיב, אולכסנדר לומאקו, מזכיר מועצת העיר, אמר ל-BBC כי קורבנות של התקפות אוויר והפגזות רוסיות נקברים בבית קברות זמני. הוא אישר כי בית הקברות הראשי של העיר אינו נגיש כעת, כאשר חיילים רוסים מקיפים את העיר משלושה צדדים, הם רחוקים מהעיר במרחק של כ-10 ק"מ.

גם באירפין ישנן דיווחים על קבורה המונית, כולל קברים מאולתרים. אם ובנה נקברו בחצר בלוק הדירות החדש שלהם באירפין, שהופגז בכבדות על ידי הרוסים. תיעוד של הקברים עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה קבר אחים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד