י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מיזם הזוי ומנותק מהמציאות"

הקמת כסיף: החרדים תוקפים את החלטת הממשלה

חברי הכנסת החרדים יוצאים במתקפה מתוזמרת נגד החלטת הממשלה על הקמת היישוב החרדי כסיף עמוק בנגב. דרעי כינה את חברי הממשלה "צבועים" וחבר הכנסת אייכלר אמר כי "מנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב"

הקמת כסיף: החרדים תוקפים את החלטת הממשלה
אתר בנייה צילום: גילי יערי, פלאש 90

החרדים תוקפים את החלטת הממשלה על הקמת העיר החרדית כסיף, שמגיעה במקום ההצעה להקמת העיר שפיר, החלטה שירדה מהפרק בעת שהחרדים היו בשלטון. בתגובה לדברי ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא דואג גם לציבור החרדי, יוצאים חברי הכנסת החרדים בהתקפה חריפה.

חבר הכנסת משה גפני טען כי הממשלה הנוכחית מנצלת "את העובדה שאנחנו לא בקואליציה - ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא ילך לשם", שהוא מזכיר את התנגדותו לאורך השנים.

בנט הודיע על הקמת היישוב החרדי כסיף: "ממשלה של כולם"

אריה דרעי כינה את חברי הממשלה "צבועים", ותקף כי "אותה ממשלה שעשקה מהציבור החרדי את כבשת הרש שלו וביטלה במחי יד תכנון של שנים שהובלנו להקמת עיר חרדית אמיתית במערב קריית גת, היא זו שמגלגלת היום עיניים ושולחת את החרדים לכסייפה, במיזם הזוי ומנותק מהמציאות".

עוד טען דרעי כי בהחלטה יש נקמה פוליטית בחדרים, "ממשלת ההונאה של בנט ואלקין ממשיכה לאחז את עיני הציבור ולהתעמר בציבור החרדי, שכל חטאו שהוא עומד על עקרונותיו ולא מצטרף לממשלת השמד הזו", אמר.

שר השיכון לשעבר חה"כ יעקב ליצמן אמר "כשר השיכון לשעבר אני אומר בבירור כי מדובר בהחלטה המנוגדת לעמדת אנשי המקצוע במשרד השיכון והפנים, שהיו שותפים מלאים בהחלטה", לדבריו, "זוהי גזלת כבשת הרש באופן בוטה וחמור". שהוא מציין כי "הדיבורים וההבטחות על הקמת כסיף לחרדים הם זריית חול ופגיעה נוספת של הממשלה בצרכי הזוגות החרדים החרדי. תהיו בטוחים שגם כסיף בסוף לא תגיע לחרדים אלא לבדואים, כמתוכנן".

ח"כ מאיר פרוש הגיב: "ההצעה של העיר כסיף ידועה לנו כבר 15 שנה. כל נציגי הציבור החרדי מתנגדים לכך, כי אנחנו צריכים כעת דירות ולא בעוד עשר שנים. הממשלה החליטה שוב היום להתעלם מדו״ח מבקר המדינה וההצעה על כסיף מעלה כבר ריח של עובש".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף את ראש הממשלה בנט: "פעם אחר פעם ראש הממשלה משקר בעזות מצח לציבור. לבנט קל להפוך מילה, - מכספיה לכסיף אבל לא מביא פתרונות ישימים וזמינים עבור הציבור החרדי. הכול זריית חול ושקרים לציבור". לטענתו הממשלה ביטלה את שפיר ״מתוך מניע נקמני. ומעז להגיד שהם דואגים גם למי שלא בחר בהם.. הם לא דואגים אלא מתנכלים לציבור החרדי".

חבר הכנסת יעקב אשר תקף אף הוא: "מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה. הקמת כסיף אי שם בעתיד הרחוק לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים".

ח"כ ישראל אייכלר כהרגלו היה בוטה במיוחד ומסר כי "מנסים להפוך את החרדים לבשר תותחים במלחמת הבדואים בנגב. מושיבים את החרדים שיהיו שם למשיסה בידי השכנים הרעבים ללחם". לדברי אייכלר, הממשלה מיישמת את תוכנית ליברמן שאמר לפני שנה "צריך לקחת את החרדים במריצות ולהשליך אותם למזבלה".

כסיף יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד