י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אצבע בעין לרוסים

חברת פייזר תמשיך לשלוח תרופות לרוסיה, אך הרווחים יועברו לאוקראינה

פייזר תשמור על אספקה ​​הומניטרית של תרופות לרוסים ותתרום את כל ההכנסות למתן תמיכה הומניטרית ישירה לתושבי אוקראינה, כך הודיעה החברה: "אספקת תרופות, יגרום לסבל משמעותי של המטופלים ולאובדן חיים אפשרי, במיוחד בקרב ילדים וקשישים"

חברת פייזר תמשיך לשלוח תרופות לרוסיה, אך הרווחים יועברו לאוקראינה
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חברת פייזר לא תפסיק את משלוח התרופות לרוסיה, החברה פרסמה כי היא עומדת לצד "הקהילה הגלובלית המאוחדת במגזר הציבורי, הפרטי והחברה האזרחית בהתנגדות למלחמה הרוסית באוקראינה ולמצב האכזרי שהיא יצרה".

הקהילה הבינלאומית הטילה סנקציות חסרות תקדים על רוסיה. כמו בכל המקרים הקודמים, מסיבות הומניטריות, תרופות לא נכללו בסנקציות אלו. חברת פייזר פרסמה, כי היא "הגיעה למסקנה כי הפסקה מרצון בזרימת התרופות שלנו לרוסיה תהיה הפרה ישירה של העיקרון הבסיסי שלנו לשים את החולים במקום הראשון. הפסקת אספקת תרופות, כולל לסרטן או טיפולים שונים, יגרום לסבל משמעותי של המטופלים ולאובדן חיים אפשרי, במיוחד בקרב ילדים וקשישים".

עם זאת מציינת החברה, "המשך אספקת התרופות לרוסיה אינה אומרת שנמשיך לעשות עסקים כרגיל ברוסיה. היום אנו מכריזים כי פייזר תתרום את כל הרווחים של חברת הבת הרוסית שלנו למטרות המספקות תמיכה הומניטרית ישירה לתושבי אוקראינה. זה יהיה בנוסף לכל התרומות האחרות שהוכרזו לאחרונה מפייזר לאוקראינה".

עוד מסרה החברה: "בנוסף, לא ניזום עוד ניסויים קליניים חדשים ברוסיה, ונפסיק לגייס מטופלים חדשים בניסויים הקליניים המתמשכים שלנו במדינה. פייזר תעבוד עם ה-FDA ורגולטורים אחרים כדי להעביר את כל הניסויים הקליניים המתמשכים לאתרים חלופיים מחוץ לרוסיה. בהתאם למחויבות שלנו לשים את המטופלים במקום הראשון, נמשיך לספק תרופות נחוצות לחולים שכבר נרשמו לניסויים קליניים".

החברה הוסיפה, כי פייזר "אינה מחזיקה או מפעילה אתרי ייצור כלשהם ברוסיה, אנו נפסיק את כל ההשקעות המתוכננות עם ספקים מקומיים שנועדו לבנות כושר ייצור במדינה. החלטות אלו עולות בקנה אחד עם הערכים שלנו, ומבטיחים שכל דולר של רווח שמקורו ברוסיה יחזק את אוקראינה ואנשיה בעודם ממשיכים להגן בגבורה על אומתם ועל חירותם מהמתקפה הבלתי מוצדקת הזאת".

מלחמת אוקראינה רוסיה תרופות חברת פייזר רווחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד