כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הפשירו את הנכסים לעצמם"

פליטים מאוקראינה השתלטו על אחוזה של אוליגרך רוסי בבריטניה

המשטרה פינתה אקטיביסטים שפרצו לביתו של המיליארדר הרוסי והכריזו עליה כ"רכוש משוחרר" | המפגינים קראו להפוך את בית הפאר למקלט עבור פליטי מלחמה: "אתם כובשים את אוקראינה, אנחנו כובשים אתכם" 

פליטים מאוקראינה השתלטו על אחוזה של אוליגרך רוסי בבריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת בריטניה הודיעה כי היא החלה בפינוי מפגינים שפלשו היום (שני) אל אחוזה במרכז לונדון, האחוזה שייכת למיליארדר הרוסי אולג דריפסקה, מקורבו של הנשיא פוטין. הפולשים, חלקם מהגרים ממזרח אירופה, ביקשו למסור לאוליגרכים הרוסים: "אתם כובשים את אוקראינה, אנחנו כובשים אתכם".

על פי הדיווח ב'חדשות 12', דריפסקה הוא תעשיין בן 54 שהקים את ענקית האלומיניום 'רוסל', והתווסף לרשימת הסנקציות של ממשלת בריטניה ב-10 במרץ, ולמרות שקרא לפוטין לחתור לשלום עם אוקראינה. גורל הנכסים שלו בבריטניה עדיין לא ברור לאחר שהממשלה אמרה שנכסיו הוקפאו, כמו האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ' שנמצא על הכוונת של הסנקציות המערביות.

האחוזה ממוקמת בכיכר בלגרייב, ששוכנת באזור שזכה לכינוי הלא רשמי "רובע האוליגרכים" מכיוון שרוסים עשירים רבים קנו בו נכסים, מרחק קצרצר מארמון בקינגהאם, קרוב למעונן של שגרירויות זרות רבות. אחד המפגינים שעמד על המרפסת אמר לעיתונאים שהתוכנית היא לפתוח את האחוזה,  לאוקראינים הבורחים מהמלחמה, יחד עם פליטים אחרים הזקוקים למקלט.

למשטרה הבריטית לקח זמן הגיב. כפי שדווח ב-N12 בתחילה ניידות משטרה חסמו את הכניסה למבנה האבן המפואר, ומאוחר יותר השוטרים השתמשו במקדחה כדי לפרוץ את דלת הכניסה ולהיכנס לבניין. מהמרפסת שעליה הניפו את דגל אוקראינה, הפולשים צעקו קללות והאשמות על שיתוף פעולה עם "כוחות הרוע", מעל לכרזה שעליה נכתב "הרכוש הזה שוחרר".

סנקציות כלכליות אוליגרך מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד