י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנקמה של ליברמן

עימות בוועדת הכספים; גפני תקף את רע"מ, סמוטריץ' וקרעי

"השת"פ בין מנסור לחרדים סופג עכשיו מכה קשה. שאתם הייתם באופוזיציה דאגתי לציבור שלכם". כך ח"כ משה גפני בביקורת חריפה על רע"מ בוועדת הכספים שדנה בנושא העברות כספי שעות תימרוץ למוסדות המוכש"ר ללא מוסדות הפטור | גם סמוטריץ' וקרעי ספגו ממנו 

עימות בוועדת הכספים; גפני תקף את רע"מ, סמוטריץ' וקרעי
משה גפני צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ועדת הכספים קיימה אחר הצהריים (שני) דיון בנושא העברות כספי 'שעות תימרוץ' למוסדות המוכש"ר (המוכר שאינו רשמי) תוך אפליית מוסדות הפטור, אך מהר מאוד הדיון הוביל לעימות בין הנציגים החרדים לקואליציה ולא רק.

בדיון טענו הנציגים באופוזיציה וגם בקואליציה כי לו גפני היה עומד בראשות הוועדה הוא לא היה מאפשר העברה חלקית תוך אפליית מוסדות הפטור. לדברי ח"כ משה גפני: "כשאני הייתי יו"ר הוועדה הכספים הועברו כספים לכולם לתקצוב וטיפוח, יש פה כנראה הוראה, היות ומנסור עבאס דרש את הכסף הזה, הוא נלחם על זה אבל השאיר את החרדים בחוץ".

גפני תקף את יו"ר רע"מ מנסור עבאס שניסה להקים 'ברית מוחלשים', ואמר: "השת"פ בין מנסור לחרדים סופג עכשיו מכה קשה. שאתם הייתם באופוזיציה דאגתי לציבור שלכם. מנסור עבאס בא להתנצל בפני, אמר לי שביקש ולא נתנו לו. אני ישבתי בכס היו"ר ואמרתי שלא יעבור תימרוץ וטיפוח בלי הערבים והדתיים לאומיים".

ח"כ ח'טיב יאסין השיבה לו במתקפה, "למה לא הסדרתם את זה כל השנים?" ח"כ ינון אזולאי תקף אף הוא "מנסור יכול להתנות את זה, אתם מחזיקים באפשרות הזו".

ח"כ גפני: "שלא תהייה לכם טעות, הם משלמים עכשיו מס שפתיים למנסור עבאס, הכסף לא יעבור, כי יש שם יועמ"ש שידע לומר שצריך לתקנות חדשות".

גפני הוסיף: "אצלי עברו 84 מיליון, לא היה דבר או בקשה כזו שיעברו רק חצי רק למגזר החרדי. נכון שזו טעות שזה לא עבר בבסיס התקציב, למדנו מזה. היה דיבור שמנסור יעביר את כל 84 מיליון, ופתאום יש העברה של 53 מיליון ₪ לציבור הערבי, והשאירו את הציבור החרדי בחוץ".

"בניגוד למה שהיה אצלי ודאגתי לעניין, פה יש התניה של תיקון תקנות מצד הייעוץ המשפטי למשרד. היום ארע קרע גדול, מנסור יכול לדרוש את ההעברה גם לציבור החרדי, ההתנצלות של מנסור לא מתקבלת, כי לילד החרדי אין תשובה למה לו אין תקציב", הוסיף

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון "מדובר בלחם והחלב של המוסדות הללו, זה שכר הוראה, גם ככה הורים משלמים שם שכר לימוד גבוה והתנאים נוראיים. את הוויכוחים והמאבקים הפוליטיים נמשיך לעשות, לא על גבי הילדים".

לבסוף העברה אושרה, כאשר חבר הכנסת גפני תקף גם את חבריו לאופוזיציה נציגי הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ ושלמה קרעי שלא סייעו לו במאבק למען מוסדות הפטור.

ועדת הכספים משה גפני מנסור עבאס מוסדות המוכש''ר מוסדות הפטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד