י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לעיני האלמנה

רוצח הרב אוחיון התפרץ: "אתם הטרוריסטים"

סיוון אוחיון התייצבה היום בבימ"ש מול המחבל שרצח את בעלה הרב שי הי"ד ודרשה מבימ"ש "לעשות כל מה שנדרש ולא להסתפק בעונש המקסימלי כדי שמעשים כאלו לא ישנו" | עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "השופטים צריכים לומר בבירור שממשלת ישראל תמנע משכורת למחבלים ופרסים להם ולמשפחותיהם"

רוצח הרב אוחיון התפרץ: "אתם הטרוריסטים"
הרב שי אוחיון הי"ד צילום: באדיבות המצלם

סיון אוחיון, אלמנתו של הרב שי אוחיון הי"ד, התייצבה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד מול המחבל ודרשה כי בימ"ש לא יסתפק בעונש המקסימלי אלא יעשה כל מה שנדרש בכדי למצות עמו את הדין. האלמנה ביקרה את התנהלות המדינה שמאפשרת למחבלים לקבל תגמולים כספיים מהרש"פ והגדירה זאת "פרס לטרור".

את הדברים אמרה אוחיון כחלק מדיון בעניין טיעונים לעונש כנגד המחבל חליל דויכאת שרצח את בעלה בפיגוע הדקירה הקשה בפתח תקווה לפני כשנה וחצי. את אוחיון ליווה בדיון עו"ד חיים בליכר מארגון 'חוננו', אשר מייצג את המשפחה ומסייע להם במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה.

"לא קל לי אבל היה חשוב לי להגיע ולדבר. היה חשוב לי להשמיע את הקול שלי ושל הילדים שנותרו ללא אבא, שהיה אבא אוהב, תומך, שהיה הגב שלהם ונתן להם מענה בכל דבר. שי היה המצפן שלנו, הוא היה אדם עם שכל ישר, אדם שאהב כל אדם באשר הוא", פתחה אוחיון את דבריה בבימ"ש.

"אנחנו משפחה שבורה היום שמתמודדת עם בור ענק ששי הותיר", המשיכה אוחיון בבית המשפט, "זו טראומה יום יומית שגדולה עליי ועל כל אחד מילדי שלא מצליחים לחשוב שאבא שלהם לעולם לא יהיה לידם ולא ילווה אותם ברגעים משמעותיים. שי בסה"כ היה בדרך לקחת את הילדים שלו הביתה ולא בא לפגוע באף אחד. חשוב לי לדבר היום כי אני יודעת שזה טבעי שבעוד חודש חודשיים אף אחד לא יזכור אותנו וזו דרכו של עולם, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם הטראומה הזו יום יום", אמרה אוחיון בבית המשפט.

בדבריה, ביקשה אוחיון מהשופטים למנוע פרס מרוצח בעלה, תוך שהיא מזכירה את התגמולים שמדינת ישראל מאפשרת למחבלים לקבל מהרש"פ: "אבקש שבית המשפט ימצה את הדין וישפוט את הרוצח הזה והמעשה האכזרי שהוא עשה. אבקש שבית המשפט יעשה כל מה שנדרש ולא יסתפק בעונש המקסימלי כדי שמעשים כאלו לא ישנו. ברגע שתפסקו לו את העונש, מדינת ישראל מאפשרת לו לקבל פרס. הוא והמשפחה שלו יקבלו תגמולים וכספים שמדינת ישראל תאשר אותם וזה בעצם פרס לטרור. חשוב לי שאדם אחר שיחשוב לקחת נפש יחשוב פעמיים מה הוא מסכן".

במהלך הדיון, התפרץ המחבל דויכאת מספר פעמים בקריאות הפרעה למהלך המשפט ולעדותה של סיוון אוחיון ואמר דברי גנאי על הנרצח. על בית המשפט צעק המחבל: "אתם הטרוריסטים, אני לא טרוריסט". השופטים נאלצו במהלך הדיון להזהיר את המחבל שלא ימשיך להפריע למהלך הדיון.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את משפחת אוחיון אמר לאחר יום הדיונים הסוער בבית המשפט: "התקיים היום יום טיעונים לעונש למחבל רצחני כחלק מסדרת פיגועי טרור רצחניים שנעשים נגד אזרחים במדינת ישראל. היום האלמנה של הרב שי אוחיון הי"ד עמדה מול השופטים ואמרה להם אתם תעשו את המאמץ שלכם לגזור את הדין, אבל ביד השנייה ממשלת ישראל מאשרת מימון של פרס לטרור, של כספים שהולכים לטרור.

"אנחנו דורשים שתגיבו על זה, שתדרשו שכאשר אתם מענישים את המחבל הוא יקבל עונש ולא פרס. הגיע הזמן שהשופטים בתור אלו שאמונים על ענישת המחבלים במדינת ישראל, יגידו את דברם גם מול השלטון שמאפשר את מימון הטרור, ודואג לכך שכספי הטרור יעברו למחבלים. להגיד בקול ברור עד כאן. ויחד עם העונש של מאסר עולם למחבל כפי המחויב בחוק, צריך להיות ברור שממשלת ישראל תמנע משכורת למחבלים ותשלום ופרסים להם ולבני משפחותיהם", הוסיף עו"ד בלייכר.

הרב שי אוחיון הי"ד בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד