כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתקפת סייבר

אתרי הממשלה קרסו: רשות הסייבר הכריזה על מצב חירום

אתרי אינטרנט של ממשלת ישראל קרסו הערב, לאחר שהותקפו על פי החשד במתקפת סייבר, בשעה זו מתקיימת הערכת מצב כדי להבין את גודל התקיפה והמשמעויות וברשות הסייבר הלאומי אף הוכרז על 'מצב חירום' מיוחד על להבנת גודל האירוע

אתרי הממשלה קרסו: רשות הסייבר הכריזה על מצב חירום
חוקרי סייבר במשטרה, אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בזה אחר זה קרסו הערב (שני) אתרי ממשלת ישראל ונמנעה הכניסה אליהם, במשרדים עודכנו כי מדובר במתקפת סייבר חריגה. כדי להתמודד עם המתקפה, האתרים הושבתו. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב כדי להבין את גודל התקיפה והמשמעויות, אולם לא נראה שנגרם נזק משמעותי.

המתקפה פגעה בגישה לאתרים מהמחשב, ומטלפונים ניידים ניתן היה להיכנס אליהם. כל האתרים שהיו יעד למתקפה משתייכים לדומיין הממשלתי gov.il. תחת כתובת זו נמצאים כל אתרי הממשלה למעט אתר משרד הביטחון, וכן מערכת נט המשפט ומאגרי המידע הממשלתיים. 

לפי הדיווח ב'הארץ', הוכרז מצב חירום במערכת הביטחון ובמטה הסייבר הלאומי כדי ללמוד את היקף הנזק, במקביל מתבצעת בדיקה של האתרים האסטרטגיים בישראל והתשתיות הלאומיות כמו חברת חשמל ומים כדי לבחון האם בוצעה תקיפה באותם האתרים.

בין האתרים שאינם פעלו - משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה ומשרד ראש הממשלה.

גורם במערכת הביטחון אמר שזו תקיפת הסייבר הגדולה והרחבה ביותר שבוצעה כנגד ישראל. ההערכה היא שמדינה עומדת מאחורי התקיפה או ארגון גדול, אבל לא יודעים להגיד יותר מזה. חטיבת ההגנה בסייבר של אגף התקשוב מסייעת בבדיקת מתקפת הסייבר על אתרי הממשלה בישראל.

בתוך כך, מלשכת שר התקשורת יועז הנדל נמסר הערב כי הוא מקיים כעת הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד התקשורת, זאת בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים. בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, והשירות חוזר בהדרגה. "המשרד ימשיך לעקוב עד חזרה מלאה". כך נמסר מלשכתו.

פריצת סייבר איראן מתקפת סייבר משרדי הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד