כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כתבה באתר של חמינאי

סערה גדולה: עיתונאית יהודיה מכחישה ריגול למען ישראל נגד איראן

העיתונאית היהודייה ממוצא צרפתי-בריטי מכחישה את האשמות באיראן נגדה ואומרת "אין לי קו ישיר" למשרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי או כל קשר אחר עם מישהו ממשרדו או עם איש מפקידיו

סערה גדולה: עיתונאית יהודיה מכחישה ריגול למען ישראל נגד איראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

קתרין שקדאם, שהואשמה לאחרונה על ידי כמה גורמים באיראן בהסתננות ללשכת המנהיג העליון כסוכנת ישראלית, הכחישה את כל ההאשמות הללו.

בראיון לערוץ הטלוויזיה Iran International, אמרה העיתונאית הצרפתית-בריטית כי "אין לי קו ישיר" למשרדו של המנהיג העליון עלי חמינאי או כל קשר אחר עם מישהו ממשרדו או עם איש מפקידיו.

היא גם אמרה כי היא מתחרטת שהיא פרסמה כתבה ב'טיימס אוף ישראל', מעשה שהביא נגדה את הטענות כי היא סוכנות של ישראל. חשיפת מאמרה הובילה לשערורייה באיראן, כאשר כמה אנשי צבא, פוליטיים ודתיים הואשמו בקשרים עם "מסתננת". בין האשמות נטען שגורמי ממשל הדליפו לה מידע רגיש.

האתר של חמינאי, שבו כתבה שקדאם 18 מאמרים בין 2015 ל-2017, הכחיש כל קשר עמה ומחק את מאמריה. שקדאם אמרה לערוץ Iran international כי עורך ממשרדו של חמינאי פנה אליה בטלפון כדי לבקש ממנה לכתוב מאמרים וניתוחים, אך אמרה שהקשר עם האדם האמור ואחרים נעשה רק באמצעות מיילים.

עם זאת, ב-16 בינואר 2020, זמן קצר לאחר שאיראן ירתה טילים לעבר בסיס אווירי עין אל-אסד בעיראק, שבו היו כוחות ארה"ב, כנקמה על הריגתו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני בבגדד, פרסמה שקדאם מאמר על התקיפה. שבו היא טענה שניתנה לה גישה מוקדמת בלעדית להצהרה רשמית שהוציא משרדו של חמינאי. לדבריה, על פי המידע הבלעדי שלה יותר ממאה חיילים אמריקאים נהרגו בתקיפה.

כשנשאלה מי סיפק לה את המסמך, היא אמרה שהאדם היה "ממשרדו של חמינאי" ונידב את המידע כי הם רצו שהוא יתפרסם, אך היא סירבה לזהות את מקורה מטעמי בטיחות. כשנשאלה מדוע הוסרו כתבותיה מהאתר של חמינאי, אמרה כי כמשטר אנטישמי הדוגל בהשמדת יהודים, האיראנים לא רצו מאמרים של יהודי באתר האינטרנט של המנהיג העליון.

"זאת הייתה מבוכה עבורם", אמרה והוסיפה כי לא ידעה אם הם היו מודעים למוצאה היהודי כשכתבה לתקשורת האיראנית. "כשחזרתי על ההיסטוריה שלי, הייתה להם בעיה איתי כמובן, זו אנטישמיות, אני פשוט בהלם מרמת השנאה למישהו על סמך המוצא האתני שלו".

אבל כמה כלי תקשורת איראניים שמרנים, הגנו עליה ואמרו שהיא לא מרגלת. "אולי הם מעוניינים באמת, אולי הם לא מעוניינים באינפורמציה שגויה וברכילות ושקרים", אמרה שקדאם על כך שכלי תקשורת הגנו עליה.

שקדאם כתבה מאמרים רבים והעניקה ראיונות רבים לתקשורת הממלכתית האיראנית במהלך השנים שבהן הגנה על התעמולה הרשמית של הרפובליקה האסלאמית, וכעת מתעקשת שהיא לא שיקרה באותה עת.

"לדעתי איראן הוצגה בצורה לא נכונה בתקשורת והרגשתי צורך להביא את דעתי על כך. עכשיו אני מאמינה שהמשטר השתמש בתמימות שלי וכנראה בחוסר ההבנה של הגיאופוליטיקה שלי באותה תקופה למטרות שלהם, אבל זה לא אומר ששיקרתי", היא טענה שהיא נפלה לתעמולה כזו משום שאינה מסכימה למדיניות של ערב הסעודית, לא רק בתימן אלא באזור, וחשה שצריך להגן על איראן.

"מכיוון שהייתי באיראן ונפגשתי עם איראנים וראיתי בעצמי מה המשטר עשה לאיראן, ואיך הוא מתפקד בניגוד לערכים שהוא מתיימר להגן עליהם אני מבינה שהייתה צביעות גדולה, אז החלטתי להרחיק את עצמי מהמשטר", אמרה.

שקדאם אמרה שהיא לא יכולה לעמוד לצד משטר שקרא "לרצח עם שלם על בסיס דתו ומוצאו", לא רק ישראל אלא כל היהודים, וערער את היציבות במדינות אחרות. "זו לא ביקורת נגד העם האיראני, זו ביקורת נגד מערכת פוליטית".

מרגלת עיתונאית עלי חמינאי עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד