י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיתוף הפעולה נקטע

לאחר מעצר הרב: הקהילה מפסיקה את מעורבותה בהנפקת האישורים

אחת משתי קבוצות שהואשמו באישורים פיקטיביים ליהודים ספרדים מרחבי העולם, הודיעה כי לא תעשה זאת עוד בעקבות מעצרו של רב הקהילה בחשד להונאה

לאחר מעצר הרב: הקהילה מפסיקה את מעורבותה בהנפקת האישורים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הקהילה היהודית של פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, הודיעה כי היא "איננה מעוניינת יותר לשתף פעולה עם המדינה בהסמכת אישורים ליהודים מצאצאי מגורשי ספרד", כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

ההצהרה באה בעקבות מעצרו ביום חמישי האחרון של רב מקומי, בחשד להונאה לכאורה בטיפול הקהילה בבקשות אזרחות. החקירה הגיעה בין השאר לאחר הענקת אזרחות בשנה שעברה לרומן אברמוביץ', אוליגרך יהודי רוסי שמתמודד בימים אלה עם סנקציות בגלל קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שמנהל מלחמה נגד אוקראינה.

כזכור, פורטוגל וספרד העבירו חוקים בשנת 2013 המאשרים אזרחות למוכיחים קשר משפחתי למגורשי ספרד, שתי המדינות אמרו כי החוקים נועדו לכפר על פשעי האינקוויזיציה, שהובילה מסע רדיפה נגד יהודים, וגירשה עשרות אלפי יהודים בעיקר במאה ה-16.

לאחר שלראשונה דרכון של האיחוד האירופי הוענק לו, אזרחותו של אברמוביץ' עוררה שאלות, מכיוון שלמעט יהודים רוסים יש מוצא ספרדי, אם כי כמה יהודים ספרדים שעזבו את ספרד ופורטוגל בגלל האינקוויזיציה אכן עשו את דרכם למזרח אירופה.

הקהילה היהודית של פורטו הכחישה כל עברה, ואמרה שהיא טיפלה בבקשה של אברמוביץ' כפי שהיא מטפלת בבקשת כל אחד אחר. החלטת הקבוצה שלא לטפל בבקשות אזרחות נוספות מותירה רק לקהילה היהודית בליסבון את הזכות לאזרח את צאצאיהם של יהודים ספרדים.

פורטוגל מעצר חרדים דרכון פורוטוגלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד