כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הבוץ האוקראיני

קצין מודיעין רוסי נהרג: האחרון מבין 12 בכירים

רוסיה ממשיכה לספוג אבדות צבאיות בעלות פרופיל גבוה, כאשר מרגל מודיעין צבאי של ארגון ה-GRU נהרג בפלישת פוטין לאוקראינה | קצין בכיר שנוסף לרשימת הקצינים הבכירים שנהרגו במלחמה

קצין מודיעין רוסי נהרג: האחרון מבין 12 בכירים
קפטן אלכסיי גלושצ'ק צילום: צבא רוסיה

קפטן אלכסיי גלושצ'ק, בן 31, נהרג בקרבות ליד מריופול, ובכך רוסיה מאבדת את הבכיר מספר 12 שלה, הכוללים אנשי צבא בכירים ואנשי ביון, במהלך הפלישה לאוקראינה. זו הפעם הראשונה שמוסקבה מודה באיבוד קצין מודיעין GRU.

בנוסף, שני קציני מודיעין רוסים גם הם מתו, אבל מוסקבה עדיין מחפה על 'אלפי' מקרי מוות בקרב הכוחות הפולשים שלה.

קפטן אלכסיי גלושצ'ק. צילום: צבא רוסיה.

קפטן אלכסיי גלושצ'ק, תושב טיומן שבסיביר, הוא ההרוג הבכיר האחרון שנהרג במריופול, אך הרוסים לא מסרו פרטים כיצד נהרג. כך דווח ה'דיילי מייל'. רוסיה פרסמה הצהרה בעקבות מותו של גלושצ'ק: "בשל הסודיות הקפדנית של המבצע הצבאי, נסיבות מותו של גיבור טיומן אינן נחשפות".

הקצין אבא לילד, נקבר בהלוויה צבאית מלאה ומשמר כבוד, למרות שרוסיה הסתירה 'אלפי' מקרי מוות. ביום שבו מת קצין המודיעין הצבאי הוא שוחח גם עם אשתו וגם עם אמו ברוסיה, כך נחשף. הוא התקשר לברך אותן לרגל יום האישה הבינלאומי אבל באותו יום בערב נודע להם שהוא נהרג.

קשה לדעת מספר מדויק של חיילים רוסים שנהרגו בקרבות. אוקראינה טוענת ש-12,000 נהרגו, אך לא עדכנה את הנתון הזה במשך מספר ימים. ההערכות האירופיות והאמריקניות נמוכות יותר - בין 2,000 ל-6,000 - בעוד שרוסיה הודיעה כי רק כ-500 מקרי מוות של חיילים. לרוסיה לוקח שבועיים או יותר להעביר את גופותיהם בחזרה לקרובי משפחה, רבים מהם חיים במזרח הרחוק הרוסי במרחק אלפי קילומטרים מאזור המלחמה העקוב מדם.

קצין מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד