ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ברקע הלחימה באוקראינה

תרגיל ענק של נאט"ו סמוך לגבול עם רוסיה

ברית נאט"ו שלחה עשרות אלפי חיילים, כולל נושאת מטוסים, ספינות קרב, משחתת וצוללת תקיפה מונעת גרעינית לנורבגיה, הגובלת ברוסיה | התרגיל הענק תוכנן עוד לפני הפלישה הברברית של פוטין לאוקראינה

תרגיל ענק של נאט"ו סמוך לגבול עם רוסיה
נושאת מטוסים. אילוסטרציה צילום: pixabay

תרגיל ענק של נאט"ו מול פרצופו של פוטין: כוחות מ-28 מדינות באירופה ובצפון אמריקה משתתפים בתרגיל שנמשך כחודש ימים, שהחל אתמול (שני) בצפון נורבגיה. חברת נאט"ו נורבגיה חולקת כמעט 200 ק"מ של גבול יבשתי עם רוסיה. התרגיל, ששמו 'תגובה קרה' (Cold Response) מתקיים רק כמה מאות קילומטרים מהגבול הרוסי, בזמן שכוחותיו של ולדימיר פוטין ממשיכים לנהל מלחמה באוקראינה.

בסביבות 35,000 חיילים, 200 מטוסים ו-50 כלי שיט מעורבים בתרגיל, כולל כ-900 נחתים מלכותיים שיובילו את המעורבות הבריטית בתרגיל. גם נושאת מטוסים בריטית תשתתף, ותצטרף אליה משחתת של הצי המלכותי וצוללת תקיפה המונעת על ידי אנרגיה גרעינית.

מטרת התרגילים היא להראות כיצד כוח מאוחד יגן על נורבגיה ועל האגף הצפוני של אירופה מפני יריב. השתתפותה של בריטניה בתרגילים מדגישה את מחויבותה של בריטניה לביטחון באירופה ויוצרת קשרים הדוקים יותר בין בעלות ברית ושותפים של נאט"ו. כך מסרה בריטניה.

התרגיל תוכנן הרבה לפני שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לחייליו לפלוש לאוקראינה. רוסיה סירבה להיות משקיפה בתרגיל, שמטרתו לגרום לחברי נאט"ו ושותפיה להתאמן בעבודה משותפת ביבשה, באוויר ובים. הכוחות המזוינים הנורבגיים אמרו שהם סיפקו "מידע יסודי" לרוסים, כולל משרד ההגנה הרוסי, כך דווח ה'דיילי מייל'. נורווגיה הודיעה שזה "חיוני למניעת אי הבנות וסכסוכים מיותרים". התרגיל, שמתקיים מדי שנה, אמור להסתיים באפריל.

ולדימיר פוטין נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד