כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הרוצח מנהריים ישוחרר? • "דם שבע הבנות אינו הפקר"

16 שנה חלפו מאז הטבח המתועב בנהריים, בו רצח חייל ירדני שבע תלמידות מבית שמש • בעקבות הקריאות לשחרורו, מבקש ראש העיר: "מינעו כאב נוסף מהמשפחות"

גן ההנצחה בנהריים. צילום: ויקיפדיה
גן ההנצחה בנהריים. צילום: ויקיפדיה

"הפיגוע המתועב באי השלום בנהריים, הינו פצע שעדיין מדמם עבור תושבי בית שמש, למרות השנים שחלפו - לא קהתה עוצמת הכאב. מזעזע לחשוב כי יש כאלו שדורשים לשחרר את הרוצח הנתעב שידיו מגואלת בדם בנותינו", כך כתב ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול לשגריר ירדן בישראל וואליד עבידאת, בעקבות הקריאות הנשמעות בממלכה ההאשמית למען שחרורו של רוצח שבע הבנות.

בשבוע שעבר חתמו 110 חברי הפרלמנט הירדני על עצומה הקוראת לשחרר את הרוצח, שטבח שבע מילדות בית שמש בדם קר בשנת 1997, בעת שערכו טיול יחד עם שאר בנות בית ספרן באי השלום בנהריים.

"מדי שנה בשנה ביום הקשה בו נרצחו בנות בית שמש אנו מגיעים למקום, ונפגשים עם נציגי ממשלת ירדן וגנרלים מצבא ירדן, מדברים שוב על הכאב, על הכעס, ועל הצורך לעורר את חשיבות השלום והדו קיום בין העמים, אך למרבה הכאב, שחרורו של רוצח נתעב שרצח בדם קם שבע בנות צעירות, הוא ההפך מכל מה שאנו מלמדים עליו, ההפך מכל מה שאנו חותרים אליו, וזה פשוט 'פרס לטרור' במלוא מובן המילה", כותב ראש עיריית בית שמש.

ראש העיר מזכיר גם את העיתוי של פרסום הידיעה, ערב יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, "דווקא ביום הזה, יום של שכול ואבל על אובדן בנינו, זהו יום שאמור להיות לסמל לכל העולם כולו, כי 'דם בנינו איננו הפקר', ולכך עצם חתימת 110 חברי פרלמנט על בקשה לשחרור רוצח בנותינו, הוא דבר שלא יעלה על הדעת, ודבר שאמור לקומם עליו כל מי שדוגל בהומניות".

"זכור לנו היטב ביקורו של חוסיין מלך ירדן בעירנו בית שמש, בעת שהגיע אלינו במיוחד להביע את הזדעזעותו ולבקש סליחה ומחילה מהורי התלמידות הצעירות שבאו לטייל לתומם באי נהריים ונרצחו על ידי הרוצח השפל. אני מבקש מכבוד השגריר להעביר את כאבנו הגדול בשם המשפחות השכולות, ובשם כל תושבי בית שמש, ואני מאמין גם שבשם עם ישראל כולו, לעבדאללה מלך ירדן ולמסור לו את בקשתנו שיפעל נמרצות לסכל כל מזימה לשחרור הרוצח מהכלא".

ואבוטבול מסיים: "אני תקווה שגם מדינתנו מדינת ישראל והעומד בראשה בנימין נתניהו וכן נשיא המדינה שמעון פרס יתמידו בלחצם למניעת כאב נוסף לכאבם של משפחות עירנו היקרות שאבדו את בנותיהן בעקבות הרצח המזעזע. דם יהודי אינו הפקר..."
ירדן רצח דם יהודי בנות נהריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד