כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אמן חרדי צייר את דגל ישראל הגדול בעולם • צפו

רוני פלוא, אמן חרדי, התבקש לצבוע ההאנגר ישן בבסיס חיל הים • אז הוא יצר את דגל ישראל בגובה 30 מטר ובאורך 120 מטר, ה'מתנפנף' ברוח • צפו בוידאו המלווה את שלבי היצירה

תהליך הצביעה. צילומסך
תהליך הצביעה. צילומסך

יוזמה מרתקת של ראש העיר אילת לשיפור פני עירו, יצרה את דגל ישראל הגדול בעולם, על ידי האמן החרדי רוני פלוא.

השטח שנבחר לעיצוב ושיפוץ הוא קיר ההאנגר הגדול המומקם בבסיס חיל הים באילת. הקיר, בגובה 30 מטר ובאורך של 120 מטר, ובסך הכל 3,600 מטר רבוע, נצבע כולו בצבעי הדגל, ביצירת מופת בה נראה הדגל כאילו הוא מתנופף ברוח.

פלוא, חסיד חב"ד, הסביר כי בכדי ליצור את אפקט הצל וה'נפנוף' יצר משחקי צבעים והכהה איזורים מסוימים ביצירה.



העבודה נמשכה כחודש, ובסיומה, מעט לפני יום העצמאות, נחנך הדגל.

פלוא עצמו עבד כבר בעבר עבור עיריית אילת, ובין יצירותיו עבורה ישנם גם את הגדר בחוף הים הנפרד, קיר בית כנסת, מקלטים, כיכר הנסיך הקטן וארונות סעף ברחבי העיר. בכל יצירותיו הוא משתדל להכניס מוטיבים יהודיים ואף חסידיים.

בראיון למקומון האילתי 'ערב ערב', סיפר פלוא - שסיפור חייו המרתק כולל חזרה בתשובה יחד עם אחיו התאום, לצד החלטה לצייר רק מוטיבים של יהדות וקדושה - כיצד הוא רואה את 'פרויקט הדגל' מנקודת מבטו: "אצלי זה יותר עניין אידיאולוגי אוניברסאלי, ארץ ישראל של גאווה ואחדות, יכולתי לצייר את הדגל רגיל, אבל לא בכדי הלכתי על ציור מורכב. יצרתי אותו בתלת מימד עם מוטיב של אור וצל, וכל זה נותן מימד של זמן ותנועה ומשקף את כל עניינו של עם ישראל".

"הצל והחושך מעידים על הדברים הקשים שאנחנו עוברים כעם ובאופן אישי בחיים, ויש את נקודות האור בציור שמעידות על הדברים הטובים שקורים לנו, זמנים טובים יותר ושמחה. כשרואים את הציור כולו ממרחק מקבלים את האיזון, כמו שצריך שיהיה לנו בחיינו. הרי האדם בוחר לראות את מה שהוא רוצה. תוך כדי עבודה נזכרתי בדבריו של ה'בעל שם טוב' שטען כי כל דבר, כל מקרה או מאורע שאנו חווים בעולם לא קורה סתם לאדם, ויש כאן מסר איך לתקן במאקרו או במיקרו, איך לדאוג שיהיה כאן טוב יותר בין אדם לחברו ובין אדם לעולמו. אנו צריכים תמיד לדאוג לראות את התמונה הכללית, ועם זה להמשיך קדימה".

כשמדובר בפרויקט בפרופורציות שכאלה, תמיד קיים החשש לסטות מהשרטוט המקורי. "כשאתה מצייר על הדף, הרעיון בולט וברור, אבל תוך כדי עבודה, מאחר ומדובר בגודל עצום, כשעומדים למרגלות הדגל אי אפשר לראות את המתבקש. רק כשהתרחקנו, קיבלנו את האישור להמשיך בכל המרץ, כדי להביע את הפרויקט במלא עוצמתו", מסביר רוני, ומוסיף: "אם רצו לצייר דגל ישראל סתמי, הם יכלו גם לגייס כמה חיילים מבסיס חיל הים, היו עושים שני פסים כחולים ומגן דוד באמצע וסוגרים עניין. אבל מדובר במשהו אחר. בחרתי לקחת את זה למקום עמוק ובעל משמעות".

לסיום, הוא מעביר מסר: "אנשים עוברים בחיים דרך ארוכה ובסוף לומדים לראות את התמונה כולה, להסתכל בצדדים החשוכים ואחר כך לראות את האור, וביחד למזג כדי לאזן ולהתאזן".





דגל טמבור ישראל פלוא אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד