י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
התרחישים לנסיגת הרוסים

20 יום לפלישה; זלנסקי מאיים על חיילי פוטין: "ספקי הציוד שלנו"

בעוד קייב מופגזת ללא הרף, פנה הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - לאוקראינים, בקריאה להמשיך במאבק ולהסב אבידות לרוסים: "הם איבדו חיילים וציוד, יותר ממה שאיבדו בשתי מלחמות בצ'צ'ניה" | בכיר אוקראיני מעריך כי הרוסים ייכשלו עד מאי: "ייגמרו להם המשאבים"

20 יום לפלישה; זלנסקי מאיים על חיילי פוטין: "ספקי הציוד שלנו"
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי אמר הלילה בנאום לוחמני במיוחד בקייב המופצצת גם בשעות האלה על-ידי ארטילריה כבדה מצד רוסיה: "המגנים האמיצים שלנו ממשיכים להסב אבדות מוחצות לחיילים הרוסים. בקרוב יגיע מספר המסוקים הרוסים שהופלו למאות יחידות. הם כבר איבדו 80 מטוסי קרב. מאות טנקים, אלפי יחידות של ציוד אחר. בתוך 19 ימים, הצבא הרוסי איבד יותר חיילים באוקראינה מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם וארוכות בצ'צ'ניה", אמר.

"האויב עדיין מבולבל. להתנגדות כזו הם לא ציפו" אמר זלנסקי. "הרוסים האמינו לתעמולה שלהם נגדנו שמשקרת עלינו כבר עשרות שנים. הם עדיין לא מצליחים להבין את זה. אבל הם כבר התחילו להבין שהם לא ישיגו כלום במלחמה. אנחנו לוקחים ציוד לחימה רוסי ומשתמשים בו כדי להגן על אוקראינה. החיילים הרוסים כיום הם למעשה אחד מספקי הציוד לצבא שלנו".

זלנסקי פנה לחיילים רוסים צעירים, "מתגייסים רוסים תקשיב לי טוב מאוד. קצינים רוסים גם אתם תקשיבו, כבר הבנתם הכל. לא תיקחו מאוקראינה כלום. אתם תיקחו חיים. אבל גם חייכם יילקחו, אבל למה שתמותו? תוך 19 ימים איבד הצבא הרוסי יותר הרוגים באוקראינה מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם וארוכות טווח בצ'צ'ניה. בשביל מה?".

עוד אמר זלנסקי: "האיחוד האירופי אישר את חבילת הסנקציות הרביעית נגד רוסיה. ואני בטוח שזאת לא האחרונה".

במקביל, יועץ בכיר במשרדו של הנשיא זלנסקי מעריך כי הפלישה הרוסית תיכשל עד מאי, "המלחמה באוקראינה עשויה להסתיים בתחילת מאי כאשר לרוסיה ייגמרו המשאבים".

אולקסי ארסטוביץ', יועץ של ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר הלילה בסרטון שפירסם, כי "העיתוי המדויק של נסיגת רוסיה יהיה תלוי בכמה משאבים הקרמלין מוכן להתחייב לקמפיין", עוד אמר: "אני חושב שלא יאוחר ממאי, תחילת מאי, צריך שיהיה לנו הסכם שלום, אולי הרבה יותר מוקדם, נראה, אני מדבר על התאריכים האפשריים האחרונים", אמר ארסטוביץ'.

"אנחנו נמצאים בהצטלבות דרכים עכשיו, או שיושג הסכם שלום מהר מאוד, תוך שבוע-שבועיים, עם נסיגת כוחות והכל, או שיהיה ניסיון לגרד כמה לוחמים זרים, נגיד, שכירי חרב מסוריה לתקופה ארוכה. סיבוב שני, ואנחנו נטחן גם אותם בשדה הקרב, ואז הסכם עד אמצע אפריל או סוף אפריל". הוא הוסיף כי: "תרחיש משוגע לחלוטין יכול להיות כרוך גם בשליחת חיילים טריים לאחר חודש של אימונים בלבד", מהלך שימשיך את הלחימה.

על רקע הדברים הללו אמר הלילה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי המשא ומתן עם רוסיה יימשך גם היום (שלישי). זלנסקי אמר גם כי שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט כחלק ממאמץ המשא ומתן לסיים את המלחמה עם רוסיה "בשלום הוגן".

"המשלחת שלנו עבדה על זה גם במשא ומתן עם המפלגה הרוסית", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "די טוב, כמו שאמרו לי. אבל בוא נראה. הם ימשיכו מחר".

נשיא אוקראינה הודה הלילה למפגינה רוסית אמיצה במיוחד נגד המלחמה ששיבשה שידור חי בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה.

"אני אסיר תודה לאותם רוסים שלא מפסיקים לנסות להעביר את האמת. לאלה שנלחמים בדיסאינפורמציה ואומרים את האמת, עובדות אמיתיות לחברים ולאהובים שלהם", אמר זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. "ובאופן אישי לאישה שנכנסה לאולפן של הערוץ הראשון עם כרזה נגד המלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד