י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת רפורמה בחקלאות

בקואליציה חוששים: ליברמן מנסה לפרק את הממשלה

היום יכנסו שר האוצר והחקלאות מסיבת עיתונאים שמטרתה להכריז על רפורמה חדשה בחקלאות לטובת הצרכנים | החקלאים שיפגעו מהמהלך - זועמים ומפעילים את נציגי מפלגות הבית להתעקש בנושא ומאיימים על שלימות הקואליציה 

בקואליציה חוששים: ליברמן מנסה לפרק את הממשלה
אביגדור ליברמן ועודד פורר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן לצד שר החקלאות עודד פורר, יכנסו היום מסיבת עיתונאים במהלכה אמורים להכריז על ביטול המכס ליבוא פירות וירקות. מהלך שיפגע בחקלאים הישראלים, ויש מי שכבר מאיים במשבר פוליטי.

ההחלטה מגיעה ברקע פרסום דו"ח ביניים של הוועדה לבדיקת פערי התיווך לצרכן בנושא התוצרת החקלאית – פירות וירקות, לפיה כ- 60% מהסכום שמשלם הצרכן על פירות וירקות מועבר לחקלאים וכ-40% לסיטונאים וקמעונאים.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מאמינים כי הקלה על יבוא פירות וירקות יוזילו את המחירים, אלא שבדרך הם ילחמו בציבור החקלאים ששולט במפלגות העבודה, כחול לבן ומעט ממרצ שצפויים להילחם ואף לאיים במשבר קואליציוני.

בכירים בקואליציה טענו כי מאחורי ההחלטה של ליברמן יש כוונות פוליטיות, "יש שמועות שליברמן רוצה לעשות מהלך בוטה וחד צדדי בחקלאות נגד רוב סיעות הקואליציה ובניגוד למגמות בעולם, בכך הוא יערער את כל יסודות הממשלה", אמר גורם בכיר בקואליציה.

אותו גורם ציין אמש כי "חברי כנסת רבים ששמעו על מסיבת העיתונאים המתוכננת מחר, מפנים אצבע מאשימה לליברמן ופורר ומבהירים שכל התדרדרות שתקרה אם ימומש המהלך, תהיה על אחריותם בלבד".

אמש שיגרה יו"ר העבודה, השרה מרב מיכאלי, מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בו דרשה לקיים דיון חירום בממשלה, "לוודא כי ממשלת ישראל מחזקת את התוצר המקומי החקלאי וכי כל העוסקות והעוסקים בתחומים אלו יקבלו את כל התמיכה הנדרשת".

חקלאות רפורמה מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד