כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מי החרדים הכי פחות מחוברים?

עשרות מיליונים יושקעו במיזם להנגשת הרשת למגזר החרדי והערבי

משרד הכלכלה ישקיע כ-70 מיליון שקל במיזם הלאומי "100 באוריינות דיגיטלית", שיפעל במטרה להקנות מיומנויות רשת בסיסיות ל-100 אלף תושבים, עם דגש על רשויות ערביות וחרדיות. האם התוכנית תשנה את החרדים?

עשרות מיליונים יושקעו במיזם להנגשת הרשת למגזר החרדי והערבי
אילוסטרציה. גלישה באינטרנט מסונן צילום: קובי הר צבי

כך חרדי מקבל שירות מהממשלה; 70 מיליון ש"ח ישנו את המצב?!

משרד הכלכלה ישקיע כ-70 מיליון שקל במיזם הלאומי "100 באוריינות דיגיטלית", שיפעל ביותר מ-100 רשויות מקומיות במטרה להקנות מיומנויות רשת בסיסיות ל-100 אלף תושבים, עם דגש על רשויות ערביות וחרדיות על מנת להעניק כלים למיצוי זכויות והשתלבות בעבודה. כך דווח הבוקר (שלישי) ב'כלכליסט'.

בדיווח צוין כי מסמך של מטה ישראל דיגיטלית במשרד הכלכלה, המשמש בסיס לפרויקט מגלה ש-53%, יותר מחצי מהאוכלוסייה הישראלית הבוגרת שהם כ-3 מיליון איש אינם משתמשים ברשת לקבל שירותים מהממשלה. כמו כן, 56%, שהם 3.2 מיליון איש, אינם משתמשים ברשת לתשלום חשבונות. 1.1 מיליון איש בגילאי 20 ומעלה שהם 19% (אחד מכל 5 בוגרים ישראלים) אינם מחפשים מידע באינטרנט.

כמו כן, על פי הנתונים, באוכלוסייה החרדית 36% אינם משתמשים ברשת אבל בקרב הערבים רק 12%. במטה מציינים ש"השימוש באינטרנט כשלעצמו אינו מעיד על רמת אוריינות דיגיטלית ויש לבדוק מה הם עושים".

באופן מפתיע, במגזר החרדי, אחוז הלא משתמשים ברשת הגדול ביותר הוא בקרב הצעירים בני 20-39, עובדה שיכולה אולי להעיד כי השימוש ברשת חודר ביחוד לצרכי עבודה, אליה הגברים יוצאים בגיל מאוחר יחסית.

עוד צוין כי רק 39% מהחרדים משתמשים ברשת למטרות בנקאות, לעומת 62% בקרב הלא חרדים. רק 12% משתמשים ברשת לצריכת שירותי בריאות, לעומת 21% באוכלוסייה הכללית.

אינטרנט חרדים ערבים משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד