כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אין רעש של בומים"

הילדים שנמלטו מהתופת הכינו משלוחי מנות לילדים שנשארו בגבולות

ילדי ז'יטומיר באוקראינה שחולצו מהעיר המופגזת לפני שבועיים במסע מפרך ומסוכן שנמשך 10 ימים והוטסו ארצה, הופכים מפליטים - לתומכים בילדים שנשארו מאחור | הם עזרו להכין מאות משלוחי מנות לילדים שנשארו בגבולות המדינה שנלחמת מול פוטין

הילדים שנמלטו מהתופת הכינו משלוחי מנות לילדים שנשארו בגבולות
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקראת חג פורים הקרב ובא, ילדים שנמלטו מאוקראינה בסיוע הקרן לידידות, ונקלטו במרכז השדה של הקק"ל בנס הרים, ציירו ברכות באוקראינית וארזו ממתקים במשלוחי מנות שיוטסו לריכוזי הפליטים המסתופפים על גבולות אוקראינה.

סניז'נה בת ה- 7 שגדלה ללא אמא, הראתה את משלוח המנות שהכינה למנהלת בית הילדים מלכי בוקיעט, וסיפרה "טוב לי פה שאין רעש מפחיד של בומים, אבל אני מתגעגעת מאוד לאבא שלי ולחברים שנשארו בז'יטומיר. ציירתי להם פרצוף מחייך והדבקתי מדבקות כדי שגם הם יהיו שמחים".

הרב הראשי של ז'יטומיר ומערב אוקראינה, שליח חב"ד, הרב שלמה וילהלם שארגן את מבצע החילוץ סיפר כי 100 הילדים במרכז עלומים, בית הילדים של חב"ד שחולצו מאוקראינה, זוכים לחיבוק חם מהמוני ישראלים טובים שמגיעים מיישובי הסביבה.

"בעצת הצוות החינוכי והפסיכולוגים שלנו אנחנו משתדלים לייצר לילדים שגרת לימודים והעשרה ומקפידים כמובן על קשר טלפוני יומי - ככל שאפשר, עם בני המשפחה שנותרו בז'יטומיר. בסוף השבוע הצלחנו לחלץ מהעיר משפחה נוספת שהצטרפה אלינו כאן בנס הרים ובסיוע בית חב"ד במינכן, גרמניה הצלחנו להעביר אתמול משאית גדולה עם 20 טון מזון ומוצרי יסוד שיחולקו לתושבים בבית חב"ד ז'יטומיר.

פליטים מלחמת אוקראינה רוסיה משלוחי מנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד