כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אנחנו בתוך מלחמה"

מאות הושמדו: התקיפה הישראלית על הבסיס והנקמה האיראנית

בלבנון מתפרסם כי מתקפת הרקטות האיראנית על העיר ארביל בחבל כורדיסטאן בעיראק בתחילת השבוע, הייתה נקמה איראנית על פעולה אווירית ישראלית שגרמה נזק כבד למערך המל"טים האיראנים | מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו: "אנחנו בתוך מלחמה, מתנהל שדה קרב"

מאות הושמדו: התקיפה הישראלית על הבסיס והנקמה האיראנית
אזור מלחמה אילוסטרציה צילום: pixabay

בתקיפה האווירית שאירעה באיראן באמצע החודש שעבר נגרם נזק כבד למערך המטוסים ללא טייס (מל"טים) שמפעילים האיראנים, כך מפרסם הבוקר (שלישי) עמוס הראל ב'הארץ'. על פי מספר הערכות, נהרסו בהפצצה מאות מל"טים בגדלים שונים.

השלטונות בטהראן מייחסים את התקיפה לישראל, שלא קיבלה עליה אחריות. שתי המדינות נמנעו מלהתייחס לתקיפה עד תחילת השבוע. שלשום דיווח לראשונה ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל־מיאדין, המקורב לחיזבאללה ולאיראן, על התקיפה המיוחסת לישראל.

בערוץ המקורב לחיזבאללה טוענים כי מתקפת הרקטות האיראנית על העיר ארביל בחבל כורדיסטאן בעיראק, בלילה שבין שבת לראשון השבוע, הייתה נקמה איראנית על הפעולה האווירית הישראלית שגרמה נזק כבד למערך המל"טים האיראנים.

בערוץ הלבנוני נטען עוד כי בתקיפה הישראלית על בסיס המל"טים באזור העיר כרמאנשאה במערב איראן שהתרחשה באמצע חודש פברואר, השתתפו ששה מל"טים.

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' איתן בן אליהו, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס לפרסומים האחרונים בתקשורת הזרה, לפיה שישה מל"טים ישראלים השתתפו בחודש שעבר בתקיפה במערב איראן. התייחסותו של בן אליהו מגיעה על רקע דיווח של אתר "הארץ", לפיו ישראל פגעה במאות מל"טים של המערך האיראני בתקיפה המדוברת.

על פי בן אליהו, "אנחנו בעצם בתוך מלחמה, מתנהל פה שדה קרב". דבריו של האלוף במיל' הגיעו כתגובה ישירה לאמירת השדרים, לפיה ישראל ואיראן נמצאות באמצע מלחמה, שפשוט לא הודיעו עליה לאזרחים. בנוסף הוא אמר כי "זאת מלחמה שיש בה שימוש גם בטכנולוגיות מתקדמות וזו מן זהירות כזאת, זה כמו ללכת על קצה האצבעות. בזמנו, בלבנון, כשהיו לנו חיכוכים עם חיזבאללה ושני הצדדים חששו מהידרדרות, הם למשל היו יורים רקטה שנופלת על קו הגבול, להראות שיש תגובה, אבל שלא תהיה לנו סיבה להגיב. עכשיו, כל המערכה הזאת, שאנחנו בלבנון והם באופן עקיף מגיבים במקומות אחרים, זה הכול פטנטים עוקפים להימנע מהידרדרות ישירה, אבל בכל אופן להפגין נוכחות בשדה הקרב. מתנהל פה שדה קרב, אין מה לדבר. גם בדיפלומטיה, גם במדיניות, גם בטכנולוגיה וגם בשטח".

מטוס ללא טייס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד