י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התנהלות עבריינית

כתב אישום: כך נסחטו זוכי המכרזים

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם בגין עבירות סחיטה, זאת לאחר שביחד עם אחרים סחטו באיומים זוכים בקרקעות בעיר טייבה, במסגרת מכרזים פומביים של רשות מקרקעי ישראל

כתב אישום: כך נסחטו זוכי המכרזים
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד נאסר חרירי (40) מאום אל פאחם בגין עבירות סחיטה, זאת לאחר שביחד עם אחרים סחטו באיומים זוכים בקרקעות בעיר טייבה, במסגרת מכרזים פומביים של רשות מקרקעי ישראל.

כזכור, במסגרת הפרשה הגישה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ב 20.1.22, כתב אישום נוסף נגד מאלק חרירי (44), ויסאם חאג-יחיא (40), מואיד מסארוה מסארמה (59), אימן גבארה (48), מטייבה ויוסף אגבאריה (45) מאום אל פאחם בגין עבירות סחיטה ועבירות כלכליות.

מכתב אישום שהוגש על ידי עו"ד צחי יונגר ודרור לוי עולה כי הנאשם פעל יחד עם אחרים כקבוצה עבריינית אחת, כשבראשה הנאשם ומאלק חרירי, ובמסגרתה ביצעו עבירות של סחיטה באיומים, כנגד זוכים שהגישו הצעות במסגרת מכרזים פומביים שפורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל, לרכישת קרקעות בעיר טייבה. הנאשם והאחרים עשו שימוש במוניטין האלים שלהם על מנת להניע את הזוכים לעשות או להימנע ממעשה.

בנוסף, זרועותיהם של בני משפחת חרירי חדרו אף למסדרונות השלטון המקומי, בעיריית טייבה, תוך שהם מפעילים עובד עירייה בכיר המקורב לראש הרשות, במטרה להניע זוכים תמימים לוותר על זכיותיהם ו"לפצות" את משפחת חרירי או מי מטעמה בגין זכיות שהושגו כדין.

בכתב האישום שהוגש לאחר שהנאשם שהה בבריחה ארוכה, יוחסו לנאשם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (סחיטה באיומים שהביאה לכדי מעשה) וסחיטה באיומים שהביאה לכדי מעשה.

במסגרת בקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עו"ד יונגר ולוי: "עיון בחומר הראיות, חושף התנהלות עבריינית כדפוס פעילות קבוע של המשיב ושל המעורבים השונים, אשר כאמור, פעלו כקבוצה עבריינית אחת, בהנחייתו של משיב ושל מאלק חרירי, וביצעו עבירות של סחיטה באיומים לצד עבירות כלכליות, תוך שימוש במוניטין האלים שיצא להם".

כתב אישום סחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד