כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למרות ההתנגדות

ליברמן חתם על צו שישפיע על הכיס של כולנו

שר האוצר, אביגדור ליברמן, פרסם צעדים נוספים להתמודדות עם יוקר המחיה, המתווספים לתוכנית שעליה הוכרז בפברואר. במסגרת הצעדים החדשים תיושם הרפורמה בחקלאות ויופחתו מכסים באופן מידי על פירות וירקות

ליברמן חתם על צו שישפיע על הכיס של כולנו
שר האוצר ליברמן במסיבת העיתונאים צילום: סיון שחור, ענבה, לע''מ

כחלק מהרפורמה בחקלאות שאושרה במסגרת תקציב המדינה לשנים 2021-2022, חתם שר האוצר היום (שלישי) בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, על הצו להפחתת מכסים בפירות וירקות. הצו כולל ביטול מידי של המכס על מגוון פירות וירקות (אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד).

יתר המכסים על פירות וירקות טריים, קפואים ומשומרים, יופחתו באופן הדרגתי על פני חמש שנים כדי לשמור על החקלאות המקומית ולאפשר תקופת הסתגלות. הפחתת המכסים צפויה להגביר את רמת התחרות בענף ולהוזיל את מחירי הפירות והירקות בצורה משמעותית. סך החיסכון לצרכן הישראלי צפוי לעמוד על כ-820 שקל בשנה לכל משק בית בהבשלה מלאה.

לצד הפחתת המכסים, הרפורמה כוללת חבילת תמיכה רחבה לענף החקלאות בעלות של מאות מיליוני שקלים בשנה: תמיכה תקציבית ישירה לכל חקלאי פר דונם מעובד; הרחבת הטבות מס באמצעות חוק עידוד השקעות הון; תמיכה בסימון תוצרת מקומית; הוזלת התשומות לחקלאי (חומרי הדברה וכו'); והשקעה של מעל שני מיליארד שקלים עבור חדשנות והעלאת פריון בענף החקלאות. בנוסף, יינתנו מענקי השקעות וחדשנות לרכש ציוד ומכונות חדשניות, שיתופי פעולה עם סטארטאפים ועוד.

לשם יישום הרפורמה חתם שר האוצר על צו להפחתת המכס על פירות וירקות, ושר החקלאות מקדם תיקון לתקנות הגנת הצומח.

ליברמן חתם על הצו החדש למרות התנגדות קולנית מצד לא מעט מחבריו לקואליציה שזועמים על הפגיעה בענף החקלאות, אך ליברמן נחוש בדעתו ועושה צעד דרמטי במטרה להקל במעט על הכיס של האזרח בישראל.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "כפי שהבטחנו אנחנו ממשיכים לפעול לטובת הגדלת ההכנסה הפנויה של אזרחי ישראל וצמצום ההוצאות. הרפורמה בחקלאות שיוצאת לדרך היום תוזיל את מחירי הפירות והירקות באופן משמעותי ותביא להורדה במחיר לאזרחים. זאת, תוך מענק חבילת תמיכה רחבה לחקלאים. גם את בעלי העסקים אנחנו לא שוכחים, נמשיך לסייע לעסקים שנפגעו מנגיף הקורונה ונעמוד לצידם בעת משבר".

שר החקלאות, עודד פורר: "אחרי דיונים ומו״מ אינטנסיביים הגיע הרגע בו חייבים לקבל החלטות. יש לנו מחויבות לחקלאות הישראלית ולכלל אזרחי ישראל. הרפורמה הזו מחויבת גם כדי להציל את חקלאות ישראל, שכן הפריון בה לא עלה במשך 22 שנים.

יש לנו מחויבות להוריד מחירים לאזרחי ישראל שצריכים לקחת משכנתא כדי לקנות פירות בקיץ. אנחנו עושים מה שבמשך עשרים שנה לא עשו. צריכה ישירה בחקלאות, מענקי השקעות, חיזוק תוצרת הארץ וגם פתיחה לתחרות. הורדת המכסים מתבצעת אחרי בדיקה מעמיקה של חודשים ארוכים שבה כלל הגורמים, כולל החקלאים קיימו שיח מעמיק באופן ישיר. וגם הטמענו בצו שינויים שיגנו על עוטף עזה, הערבה, הגליל והגולן".

יוקר המחיה אביגדור ליברמן יבוא מכס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד