ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"מטוסים מלאים"

למרות עברה הבעייתי: הפליטה האוקראינית תישאר בארץ

על רקע השינוי במדיניות הקליטה, בכיר בממשלה מתריע: "החמרת המצב ברוסיה תביא לגל מהגרים נוסף" | מאז פרוץ המלחמה הגיעו לארץ 6,126 אזרחי רוסיה | באחד המקרים פסקה השופטת כי על אף ההיסטוריה הבעייתית של הפונה, "בעת הזו, יש לאפשר למבקשת ולשכמותה להישאר בישראל"

למרות עברה הבעייתי: הפליטה האוקראינית תישאר בארץ
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאז החלה המלחמה באוקראינה ועד אתמול בשעות הבוקר, נכנסו לישראל 6,005 אזרחים אוקראינים שאינם זכאי חוק השבות. כך עולה מהצלבת נתונים בין סוכנות נתיב, העוסקת בהבאת עולים לארץ, לבין משרד הקליטה ורשות האוכלוסין וההגירה.

על פי הדיווח של אריאל כהנא ב'ישראל היום', גורמים במערך ההגירה מדברים בשיחות פנימיות על "מטוסים מלאים באוקראינים, מבלגיה וממדינות נוספות, בדרכם לישראל", בעקבות מדיניות פתיחת השערים החדשה, שעליה הכריזה אמש שרת הפנים, איילת שקד.

על פי ההערכות של גורמי מקצוע, בעקבות המדיניות הישראלית יהיה גל גדול של אוקראינים שינסו להיכנס לישראל, גם אם אין להם בני משפחה או חברים בארץ.

אתמול הגיעו לנתב"ג כמה אזרחים אוקראינים שכבר ניסו להיכנס לישראל בעבר בתואנות שווא, וגורשו. באחד המקרים קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל גונן־אגמון, כי על אף ההיסטוריה הבעייתית של הפונה, "בעת הזו, יש לאפשר למבקשת ולשכמותה להישאר בישראל".

ההערכה מתבססת על הנתונים המצטברים מהתקופה שלפני המלחמה. מספר השוהים הבלתי חוקיים מאוקראינה עמד על כ-15 אלף, והיה הגבוה ביותר מכלל מדינות העולם.

מלחמת אוקראינה רוסיה ישראל פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד