כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שליח חב"ד בבוסטון משחזר הפיגוע: "היה תוהו ובהו"

שלושה בני אדם נהרגו ולמעלה מ-140 נפצעו בהתקפת הטרור בבוסטון • שליח חב"ד שעמד סמוך למקום הפיצוץ ניצל והעביר את הלילה בביקור החולים שאושפזו

הפיגוע, אמש. צילום מסך
הפיגוע, אמש. צילום מסך

ככל שהפרטים אודות הפיצוצים שאירעו אמש (ב') בקו סיום המרתון בבוסטון הולכים ומתבהרים, התמונה נעשית קשה יותר. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בזמן הפיצוץ, עמד בסמיכות למקום, שליח חב"ד המקומי, הרב יוסי זקלוס - והניח תפילין למשתתפי המרתון היהודים.

עד כה גבה הפיצוץ את חייהם של שלושה בני אדם. יותר מ-140 נפצעו בשני הפיצוצים, סמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון. על פי חלק מהדיווחים, פיצוץ נוסף אירע בספרייה בעיר, אולם לא בטוח שהתקריות קשורות. אזרח סעודי שנמצא תחת השגחה באחד מבתי החולים בעיר עוכב לחקירה בחשד למעורבות בתקריות.

"היה פיצוץ חזק בצד השמאלי שלי", סיפר הרב זקלוס לחדשות VIN, "אנשים נכנסו לפאניקה והחלו לרוץ לצד השני. לא עברו יותר מ-20 שניות ואז נשמע פיצוץ נוסף גם בצד השני. אנשים כבר הבינו שהפיצוץ הראשון הוא לא תאונה מקרית.

"היה תוהו ובהו", הוא משחזר, "בלבול מוחלט. אנשים לא ידעו לאן ללכת, חלקם רצו, ברחו, וחלקם נותרו במקום מההלם. עמדתי שם וניסתי לשדר תחושה של רוגע עבור אנשים שצריכים עזרה וסיוע. נתתי למי שצריך להשתמש בסלולר שלי. הצעתי עזרה לכל מי שהיה צריך".

עוד קודם הפיצוץ, מספר הרב, "רק עובר אורח אחד הספיק להניח תפילין".

את הלילה האחרון העביר הרב זקלוס בבית החולים הסמוך לאזור הפיצוצים, שם ביקר את החולים.
בוסטון שליח חבד משחזר פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד