י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
האסטרטגיה כשלה

מומחה מזהיר: פוטין זועם ועלול לפנות לתוכנית ב'

ולדימיר פוטין זועם על כישלון הפלישה לאוקראינה עד כה, כאשר הסנקציות המערביות מתחילות לנגוס ברוסיה, וגורמות לה נזק כלכלי חסר תקדים, החשש לפי עיתונאי רוסי: פוטין ילך לתוכנית ב' וישתמש בנשק לא קונבנציונאלי

מומחה מזהיר: פוטין זועם ועלול לפנות לתוכנית ב'
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ולדימיר פוטין הזועם עשוי לפנות ל'תוכנית ב' - נשק לא קונבנציונלי כשהפלישה לאוקראינה מדשדשת, כך מזהיר עיתונאי רוסי בכיר. 

ה'מירור' מדווח כי הקרמלין "נקלע לפאניקה" כשהפלישה הרוסית לאוקראינה מקרטעת, מה שעלול לגרום לפוטין להוציא לפועל את 'תוכנית ב', לפי מומחה רוסי. הכוחות הפולשים כמעט ולא זזו בימים האחרונים והמתקפה הרוסית מתמקדת כעת ברובה בהפגזות אינטנסיביות ובתקיפות אוויריות. כעת, כשרוסיה לא מצליחה לחדור לערי מפתח באוקראינה, גוברים החששות שפוטין עלול להחליט לפגוע באוכלוסייה האזרחית עם נשק לא קונבנציונלי.

החשש הוא שרוסיה תעשה שימוש בטיל הקטלני ביותר בשדה הקרב של ימינו, עד כדי כך שהשימוש בו נשמר בסוד. הטיל המדובר נורה על ידי משגר רקטות משוריין, שבאמצעותו ניתן להרוס תשתיות ובשל החום שהוא מייצר הוא עלול לגרום לנזק מסיבי לאיברים פנימיים ולגרום לכוויות קשות.

כריסטו גרוזב, חוקר רוסי אמר: "המצב בקרמלין מעיד שהמלחמה תימשך בעוד שבוע-שבועיים. תהיה תזוזה, השאלה היא מה. לא תהיה יציאה מהירה, אז חשוב להבין מה קורה בתוך האליטה של ​​הקרמלין, הם כעת קיבלו והבינו כי הוכח שתוכנית א' נכשלה".

הוא מאמין שיש לפוטין שתי אפשרויות: להגיע להסכם עם זלנסקי על תנאים מתפשרים יותר ממה שהוכרז במקור, או להחליט לפגוע באוכלוסייה אזרחית עם נשק לא קונבנציונלי כדי לאלץ את קייב להתפשר. הוא אומר כי האפשרות השנייה סבירה יותר מכיוון שבכניסה לשבוע השלישי לפלישה, רוסיה ממשיכה בהתקפות על ערי אוקראינה. כ-3 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז הפלישה ב-24 בפברואר.

הערים חרקוב, צ'רניהיב, סומי ומריופול מוקפות כולן בכוחות רוסיים, וחוטפות הפגזות וטילים בצורה אכזרית. ה'דיילי מירור' מדווח, כי מקור בכיר בבריטניה אמר כי "רוסיה בבעיה ולתוקף אזל כוח האדם והאנרגיה כאחד".

פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד