י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר האנרגיה

ר"מ בריטניה ג'ונסון: פוטין סוחר סמים ואנחנו המכורים

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, תקף נשיא רוסיה, ואמר כי הוא גרם למדינות המערב "להתמכר לחומר שלו". בוריס ג'ונסון השווה את ולדימיר פוטין לסוחר סמים שגרם למדינות המערב להתחבר לאספקת הנפט והגז שלו

ר"מ בריטניה ג'ונסון: פוטין סוחר סמים ואנחנו המכורים
ראש הממשלה ג'ונסון בדרכו לאוקראינה צילום: משרד ראש ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון תקף את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והשווה אותו לסוחר סמים שגרם למדינות המערב "להתמכר" לאספקת הנפט והגז שלו. "ולדימיר פוטין במהלך השנים האחרונות כמו דוחף, (סוחר סמים) שדוחף את כולם להתמכר לגז שלו", כך אמר ראש הממשלה לכתבים בלונדון. "אנחנו צריכים להוציא את עצמנו מההתמכרות הזו".

ג'ונסון הדגיש את הצורך לבנות את "הקואליציה הרחבה ביותר האפשרית" כדי להגיב לרוסיה. "אני חושב שמה שהעולם רואה באוקראינה הוא חזרה לסוג של אכזריות, סוג של הפצצות חסרות הבחנה של מרכזים אזרחיים, של ערים גדולות שראינו בפעם האחרונה ביבשת אירופה לפני 80 שנה, זה לא ייאמן מה שקורה עכשיו ביבשת שלנו", אמר.

"אנחנו צריכים לוודא שאנחנו בונים את הקואליציה החזקה והרחבה ביותר האפשרית כדי להבטיח שולדימיר פוטין לא יצליח, אנחנו צריכים להיגמל מהתלות שלנו לגז רוסי, וזה מה שבריטניה עוזרת לעשות".

ג'ונסון התייחס לביקור שלו אצל יורש העצר הסעודי, ואמר כי: "אם זה אומר קואליציה עם משטרים לא נעימים אחרים, אז נעשה זאת, אנחנו רוצים לבנות את הקואליציה הרחבה ביותר והאפשרית ביותר כדי להבטיח שנתמקד במה שקורה באוקראינה, ההשפעה שיש לה על מחיר הנפט והגז".

בוריס ג'ונסון נפט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד