י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא קראו את דף המסרים

החקלאים בעד או נגד הרפורמה? האזינו למסרים הסותרים

הבוקר הכריזו שרי האוצר והחקלאות אביגדור ליברמן ועודד פורר, שניהם חברי מפלגת 'ישראל ביתנו' על רפורמה בחקלאות וביטול מיסי הייבוא, בקואליציה טענו כי היא פוגעת בחקלאים | שר החקלאות טען כי הוא דואג לציבור ולא לחקלאים, מנגד, יו"ר ועדת הכספים, גם הוא מישראל ביתנו טען כי רבים מהחקלאים דווקא תומכים במהלך 

החקלאים בעד או נגד הרפורמה? האזינו למסרים הסותרים
אביגדור ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (שלישי) שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על הצווים לביטול המכס על ייבוא הפירות והירקות. זאת כאמור ללא הסכמה מצד החקלאים למרות שנוהל מו"מ ממושך. ענת דוידוב ויעל איילון, שוחחו ברדיו 103fm עם שר החקלאות עודד פורר, אשר הגיב לראשונה מאז פרסום חתימתו של ליברמן על רפורמת החקלאות שיצאה לדרך.

לדבריו, "היום חתם שר האוצר על הצו להורדת המכס על הפירות והירקות. אנו המתנו עד שמשרד הכלכלה יפרסם את הדו"ח שבדקה את פערי התיווך וברגע שראינו את התוצאות, אני חייב לומר שאין יותר חד משמעויות מהן - חייבים לעשות רפורמה וכמה שיותר מהר. לא רק לטובת הצרכן הישראלי שיוכל לקנות יותר בזול, אלא גם למען החקלאות ישראלית שנתקעה 20 שנה אחורה. התפוקה החקלאית בשנת 2000 זהה לתפוקה של השנה - ואוכלוסיית ישראל גדלה בחמישים אחוזים. המשמעות היא שהיום יש לנו 9 מיליון פיות להאכיל במקום 6 מיליון שהיו לנו פעם, אבל עם אותה כמות של עגבניות ומלפפונים".

 

בהמשך, הוסיף: "אני באמת חושב שלא היה מישהו שניסה למצות את המשא ומתן יותר ממה שאנחנו ניסינו, עם פגישות ליליות מסביב לשעון ורעיונות לפתרונות, אבל הייתה מן תחושה שנציגי החקלאים לא כל כך רצו רפורמה. הם לא מסכימים לשום דבר שהצענו, קיבלנו כל בקשה שלהם - אבל אז עלתה בקשה חדשה. בסוף יצרנו מהלך מאוזן, אבל כזה שמוציא את הרפורמה לדרך באופן משמעותי ופותח את השוק לתחרות".

שר החקלאות עודד פורר עוד הדגיש כי "כשהצד השני לא מוכן לקבל את העובדה שתהיה פה רפורמה, אז זה כבר לא עניין 'האם הגעתי להסכמה או לא'. עשינו הכל בשיתוף פעולה, ישבנו איתם ושמענו אותם, היינו מוכנים ללכת רחוק מאוד כדי שזה יקרה בהסכמה, אבל מהרגע שהבנו שצריך לקבל החלטה - קיבלנו את ההחלטה שאומרת שממשלת ישראל מחויבת קודם כל לכלל אזרחי המדינה ולחקלאות הישראלית, כדי להפוך אותה לתחרותית יותר".

אלא שמנגד, חבר אחר ממפלגתם של שרי האוצר והחקלאות טען לבן כספית ואריה אלדד כי יש הרבה חקלאים שכן תומכים ברפורמה ובביטול המכסים יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הדף את הביקורת על הרפורמה בחקלאות לפיה יבוטלו או יופחתו המכסים וההגבלות על ייבוא פירות וירקות, ובמקביל החקלאים יקבלו תמיכה מהממשלה: "כולם מבינים כשנכנסים לסופרמרקטים בישראל, אנחנו משלמים מחירים הרבה יותר גבוהים משאר העולם. לכן החלטנו על הפחתת מכסים אבל השקעה בחקלאי".

 

אלכס קושניר עודד פורר רפורמת החקלאות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד