כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סאגת צופר השבת בחריש

השכונה סוערת: לבקשת העירייה, השוטרים פשטו על הדירה החרדית

בעקבות תלונה של עיריית חריש - שוטרים פרצו לדירת אברך שמפעיל את צופר השבת בשכונה, החרימו ציוד והזמינו אותו לחקירה. עו"ד ליטווק ו'בצלמו' יוצאים למאבק: "מדובר בחריגה מסמכות של משטרת ישראל שבחרה להיכנס לפוליטיקה צרה ומקומית" • כל הפרטים על הפשיטה

השכונה סוערת: לבקשת העירייה, השוטרים פשטו על הדירה החרדית
פשיטת המשטרה בחריש צילום: באדיבות המצלם

שוטרים מנקודת המשטרה בחריש פרצו היום (שלישי) לביתו של מפעיל צופר שבת בשכונת 'בצוותא' בחריש, החרימו את הציוד והזמינו את בעל הבית לחקירה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים, צופר השבת נמצא במרכז הסכסוך בין השכנים החילונים לתושבים החרדים בשכונת 'בצוותא'.

רק לפני מספר שבועות עלו מספר תושבים לגג הבניין ופירקו את צופר השבת, מה שהביא לקטטת רחוב בין תושבים חילונים לחרדים, שבסיומה עוכבו חמישה חשודים לחקירה.

השוטרים מחרימים ציוד.

לטענת עורך הדין מיכאל ליטווק, שמייצג את הקהילה החרדית בשכונה - עיריית חריש, בראשות ראש העיר יצחק קשת, היא זאת שהגישה תלונה במשטרה נגד הצופר. בעקבות כך, המשטרה ביקשה צו חיפוש מבית המשפט שלום בחדרה וכשקיבלה את האישור לכך, השוטרים פרצו לדירה.

עורך הדין מיכאל ליטווק מיהר להגיש תלונה למערך תלונות הציבור של משטרת ישראל, בה טען כי מדובר בהתערבות פסולה של המשטרה במאבקים פוליטיים.

ליטווק, שהגיש את התלונה בשם מנהלי ארגון 'נועם קדושת שבת' ובשם שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו', טוען כי השוטרים אשר הגיעו לכתובת של מפעיל הצופר, לא הציגו כל צו או מדידה או חוות דעת הבוחנות את עוצמת הרעש ולא ברור מכוח מה החליטה המשטרה לנצל את כוחה וסמכותה לרעה.

כאן טוען ליטווק כי "משיחה עם מפקד נקודת חריש מר רפאת עזאם עולה כי המשטרה בחרה בדרך זו, בשל תלונה של הרשות המקומית שהביאה מדידת רעש (כלל לא ברור כיצד נעשתה המדידה והיא לא הוצגה בפני הח"מ). אין ספק כי מדובר בחריגה מסמכות של משטרת ישראל שבחרה להיכנס לפוליטיקה צרה ומקומית, במטרה לרצות את הרשות המקומית שבחרה להתנכל לציבור החרדי בעיר תוך שהיא נכנעת לקומץ תושבים אלימים אשר שירי השבת אינם ערבים לאוזניהם".

המשטרה בחזית הבניין.

עוד הוא כותב בתלונה: "מרשיי אינם יכולים שלא לתמוה אודות האכיפה הסלקטיבית והבררנית כלפיהם, בעוד שעשרות ומאות תלונות אודות מפגעי רעש ומוזיקה בווליום גבוהה אינם נאכפים כלל , מה גם שבתחום סמכותכם מצויים מספר רב של מוסדות חינוך בהם פועלים פעמים רבות ביום רמקולים, שירים וצלצולים וזאת ללא כל פיקוח".

"כיצד במהלך השבתות האחרונות, לאורך כל יום השבת קיימת מוזיקה בעוצמה גבוהה מעשרות מוקדים בעיר חריש ובפרט בשכונת בצוותא בעיר תוך התעלמות מוחלטת של משטרת ישראל כשמנגד בשל השמעת מוזיקה לדקות ספורות אחת לשבוע בחרה המשטרה לפתוח בחקירה פלילית ולהחרים ציוד", תוהה עוה"ד.

הוא גם תוקף את המשטרה: "לאחרונה הפשיעה בחריש גואה ובעת שיש דרך קבע בחריש פריצות לבתים, אירועי אלימות רבים ועשרות פריצות לרכבים, במשטרה החליטו לכסות על אוזלת ידם עם פתיחה בחקירה נגד 'עבריין' החשוד בהפעלת מוזיקה למשך 2 דק' בודדות בשבוע".

לסיום הוא דורש "למצות את הדין עם השוטרים המעורבים ולהוציא הנחיות ברורות המבהירות כי אין חוק במדינת ישראל האוסר על השמעת שירי שבת וכי הפעלת הרמקולים בוצעה בהתאם לדין ובייחוד כאשר מדובר בדקות בודדות בשבוע".

במקביל, עוה"ד ליטווק הגיש בקשה דחופה לבית משפט השלום בחדרה, בה דרש להחזיר את הציוד שהוחרם היום במהלך הפשיטה המשטרתית על דירת האברך.

עוה"ד מיכאל ליטווק.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', מסר ל'בחדרי חרדים': "הפשע במדינה נגמר. אין יותר טרור לאומני. כל משאבי המשטרה מופנים לרמקול בודד שמשמיע פעם בשבוע כמה שירי שבת מדובר באבסורד".

"בכל המדינה ישנם מסגדים שמשמיעים בקולי קולות רעשים בשעות הלילה ובכל שעות היום בדציבלים פי כמה אבל את זה המשטרה לא אוכפת - רמקול בודד של שירי שבת פעם בשבוע כן. מדובר בצביעות ואכיפה בררנית ומוטב למשטרה להתעסק עם פשע אמיתי ולא עם שירי שבת", לשון תגובת גליק.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': "כשתגיע התלונה למשטרת ישראל היא תטופל בהתאם לנהלים".

מעיריית חריש נמסר בתגובה: "מדובר בפעולה של המשטרה".

חריש יצחק קשת צופרי שבת משטרת ישראל בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד