כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ישראל וארה"ב בראש הרשימה

מחפש עבודה? זה מספר המשרות הפנויות בישראל

מספר המשרות הפנויות בישראל, בחודש פברואר האחרון: מעל 140 אלף משרות פנויות. נרשמה עלייה של של 5.05% לעומת 4.99% בחודש ינואר. שיעור המשרות הפנויות הגבוה ביותר מבין המדינות שנבחנו היה בארה"ב (כ-6.9%), ולאחריו בישראל (4.92% ברבעון הרביעי ב-2021)

מחפש עבודה? זה מספר המשרות הפנויות בישראל
קרית המודיעין בנגב צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

נרשמה עלייה של 5.05% בשיעור המשרות הפנויות בישראל בחודש פברואר האחרון, לעומת 4.99% בחודש ינואר. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל, והוא נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009. אוכלוסיית הסקר כוללת עסקים עם 5 משרות שכיר ויותר.

האומדנים החודשיים של מספר המשרות הפנויות ואחוז המשרות הפנויות מופקים החל מינואר 2017 לפי מודל סטטיסטי, ולכן לא ניתן לבצע השוואות לנתונים בפרסומים הקודמים. המודל הסטטיסטי נבנה במטרה לנכות טעויות דגימה הנובעות מהמבנה המיוחד של הסקר.

בדו"ח של הלמ"ס גם הציגו השוואה בין-לאומית של שיעור המשרות הפנויות ברבעון הרביעי בשנת 2021: במרבית המדינות בעולם חלה עלייה בביקוש לעובדים בהשוואה לאומדן זה טרום המשבר, מבין המדינות שנבדקו העלייה החדה ביותר היא בארה"ב ובבריטניה (כ-55% ו-52%, בהתאמה).

בישראל שיעור המשרות הפנויות עלה ב-43% בהשוואה לרבעון הרביעי בשנת 2019.

שיעור המשרות הפנויות הגבוה ביותר מבין המדינות שנבחנו היה בארה"ב (כ6.9%), ולאחריו בישראל (4.92% ברבעון הרביעי ב-2021).

 




משרות פנויות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד