י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקלטות מהשיחה הפנימית

ניר אורבך חושף: אלו העריקים שסומנו כדי לסכל את ממשלת בנט

בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי' מגולל יו"ר סיעת 'ימינה' את הימים שלפני השבעת ממשלת בנט-לפיד - על העריקים שסומנו ומה הם השיבו, על הישיבות אצל הרב דרוקמן ועל התכנית שציפו במפלגתו שתתרחש בין ההודעה על הקמת הממשלה להשבעתה, שתגרום להקמת ממשלת ימין

ניר אורבך חושף: אלו העריקים שסומנו כדי לסכל את ממשלת בנט
ניר אורבך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשמונה חודשים עברו מאז הוקמה הממשלה ה-36, והביקורת על הבחירה של חברי 'ימינה' להפר את הבטחות הבחירות שלהן נמשכת, במקום להקים ממשלת ימין, כפי שטוענים באופוזיציה.

חבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר הסיעה ומי שהיה האחרון מבין חבריו במפלגה שהתלבט אם להצטרף לממשלה, משיב לביקורות ובהקלטות ש'בחדרי חרדים' מפרסם הערב (שלישי), חושף אורבך את העריקים שסומנו, על הבדיקה ועל המהלך שקיוו שייצא לפועל בין ההכרזה על הממשלה ועד ההצבעה אליה בפועל.

אורבך הגיע בשעות הצהריים לאחת הישיבות הגדולות בציונות הדתית בדרום הארץ והתיישב לשיחה עם אברכי הישיבה וראש הישיבה. הוא סיפר שאמרו לו כי אם 'ימינה' יחתמו עם ביבי, יהיו 59 ויבואו שני עריקים' כש"כולם ידעו במי מדובר".

צילום תמונה: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר מכן, הוא מספר על ישיבה אצל זקן רבני המגזר הדתי-לאומי. "ישבתי אצל הרב דרוקמן, יחד עם שקד, סמוטריץ' וסטרוק, ובצלאל אמר לי: 'אני יודע שיש שניים שיבואו'". אורבך המשיך וחשף את העריקים שסומנו: "השניים שיבואו דיברו על זאב אלקין ושרן השכל".

למרות זאת, הוא טוען כי דיבר עם שניהם והם לא אמרו שהם מתכוונים לערוק ולהשלים לממשלת ימין: "זאב אלקין דיברתי איתו, הבנתי ממנו ששום דבר".

יו"ר סיעת 'ימינה' ממשיך ומוסיף: "ואגב אני עשיתי צעד - בלילה שלפיד אמר עלה בידי, למחרת בבוקר היו 61 חתימות להחליף את יו"ר הכנסת, ומשכתי את החתימה שלי, ולא היה להם 61. חיכיתי 4-5 ימים, ואף אחד לא הגיע".

"אמרו לי תדבר עם שרן השכל, לא הכרתי אותה, היא תבוא. ישבנו בארבע עיניים והיא אמרה לי: 'אני לא יודעת מה מספרים לך, אני בגדעון סער לא בוגדת'". כך מספר היום אורבך לבחורי הישיבה.

"אני הבנתי שאין סיכוי לשניים", טוען אורבך להגנתו. בהקלטות שנחשפות לראשונה ב'בחדרי חרדים' מספר ח"כ ניר אורבך שהם שוב הלכו למפגש עם הרב דרוקמן, שם נציגי 'ימינה' סתרו את דבריו של סמוטריץ' ואמרו לרב דרוקמן: "זה לא יהיה. אם נלך, לא יבואו שניים". לאחר מכן, אורבך מספר את התכנית שלה קיוו ב'ימינה', שתביא להקמת ממשלת ימין ואותה סיפרו ליו"ר 'הציונות הדתית' בישיבה אצל הרב דרוקמן.

"אם יבואו שניים, זה יש את ה-'עלה בידי' ובערך יש שבוע עד שמצביעים בכנסת. בשבוע הזה אם תהיה איזושהי חקיקה כמו הגבלת כהונה ל-8 שנים, החברה של 'תקווה חדשה' יכולנו להגיד לבוחרים שלנו 'עשינו משהו'", ציטט אורבך את מה שאמרו נציגי מפלגתו והוא בהם לסמוטריץ'.

הוא ממשיך ומספר ש'תקווה חדשה' "אמרו אם תהיה בשבוע הזה חקיקה שמתאימה לנו, יש על מה לדבר". כאמור, בסופו של יום התכנית הזו, כפי שחושף אותה אורבך, לא יצאה אל הפועל וממשלת השינוי עברה בכנסת.

צילום תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, אורבך שאל את בחורי הישיבה כמה כסף סוכם שיתנו למגזר הערבי במסגרת ההסכם הקואליציוני. כשענו 53 מיליארד, הוא השיב: "מי אמר לכם את זה? מאיפה הבאתם את זה?! שום דבר. יש פה קמפיין שיקרי על הראש של כולנו!".

"לפני שנכנסתי לממשלה, אני עמדתי על זה שזכות לאומית לא תכנס להסכם. מנסור עבאס לא היה אף פעם ציוני, אף פעם לא יהיה ציוני - אבל הוא שם את כל הזכויות הלאומיות בצד, והלך לשוויון זכויות". כך ח"כ ניר אורבך, כיום יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר סיעת 'ימינה' בכנסת ומי שעשוי להתמנות לשר ההתיישבות ביום מן הימים.

ניר אורבך עריקים הרב דרוקמן ממשלת בנט לפיד מנסור עבאס הקלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד