י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הליכוד בנסיקה

סקר חדש: מאמצי התיווך והמנדטים של בנט

סקר חדש על הצד הישראלי במלחמת רוסיה-אוקראינה: מה הציבור חושב על מאמצי התיווך של בנט? האם לקבל פליטים מאוקראינה? מה צריכה להיות עמדת ישראל ביחס לפלישה הרוסית? וכמה מנדטים היו מקבלות המפלגות במידה והבחירות היו נערכות היום?

סקר חדש: מאמצי התיווך והמנדטים של בנט
נפתלי בנט בלשכתו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כ-41% מהציבור בישראל חושב כי ראש הממשלה נפתלי בנט היה צריך לקחת על עצמו את התיווך בין רוסיה לאוקראינה. מתוכם, 62% הם ממצביעי האופוזיציה. כך עולה מסקר שפורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12' ושנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע.

עם זאת, 60% ממצביעי הקואליציה שהשתתפו בסקר השיבו כי בנט כן היה אמור לקחת על עצמו את התיווך, כך גם 23% ממצביעי האופוזיציה. 15% מכלל המשיבים ענו כי אינם יודעים מה דעתם בנושא.

בעניין קליטת הפליטים מאוקראינה - כ-25% מהמשיבים ענו כי ישראל צריכה לעמוד במכסה שקבעה הממשלה ולהכניס 5,000 איש שאינם זכאי חוק השבות ושאין להם קרובים בישראל. 25% ענו כי ישראל צריכה להכניס רק את זכאי חוק השבות – 39% ממצביעי מפלגות האופוזיציה בחרו באופציה הזו לעומת 11% בלבד ממצביעי מפלגות הקואליציה. 24% מהמשיבים ענו כי ישראל צריכה להכניס יותר פליטים ממה שנקבע בהחלטת הממשלה, ורק 13% ענו כי ישראל צריכה להכניס פליטים ללא הגבלה.

לגבי היחס הישראלי לפלישה הרוסית לאוקראינה, רוב אזרחי ישראל טענו כי העמדה הישראלית הנוכחית שמזדהה עם אוקראינה אך לא מגנה את רוסיה היא הנכונה מבחינת ישראל - 53% מהמשיבים צידדו בעד המעדה לעומת 25% מהנשאלים שענו כי ישראל צריכה להזדהות יותר עם אוקראינה, מרביתם מצביעי מפלגות הקואליציה. רק 6% השיבו כי ישראל צריכה להזדהות פחות עם אוקראינה, ו-16% לא הביעו עמדה בנושא.

הנסקרים נשאלו גם למי היו מצביעים במידה הבחירות היו נערכות היום. הליכוד הייתה מקבלת 34 מנדטים, יש עתיד 17, ש"ס 9, ימינה 7, יהדות התורה 7, הציונות הדתית 7, כחול לבן 7, העבודה 7, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 6, רע"ם 5, תקווה חדשה 4 ומרצ 4 מנדטים.

מלחמת אוקראינה רוסיה נפתלי בנט סקר מנדטים מנו גבע סיעת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד