ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקרמלין תחת לחץ

פוטין פנה לבקש סיוע מצפון קוריאה והופתע

הרודן קים ג'ונג און הפתיע ודחה על הסף בקשה לסיוע צבאי שהתקבלה ממוסקבה. לפי הדיווח מנהיג צפון קוריאה אמר לאחר הסירוב כי "רוסיה מטורפת"

פוטין פנה לבקש סיוע מצפון קוריאה והופתע
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית ואחת המדינות היחידות שתמכו בפלישה הרוסית לאוקראינה, דחה את בקשת מוסקבה לסיוע בלחימה באוקראינה ואמר כי "רוסיה מטורפת", כך דווח היום (שלישי) בעיתון הבריטי 'דיילי מירור'.

רוסיה שמתקשה מאוד להגיע להישגים משמעותיים באוקראינה תוך שהיא משלמת מחירים דרמטיים בשדה הבינלאומי ואבדות כבדות בשדה הקרב, פונה בצר לה ומבקשת סיוע מהמדינות המעטות שעוד תומכות בה. לאחר הדיווחים על חיילים סורים שיגיעו לאוקראינה, כעת מדווח כאמור כי הרוסים פנו לצפון קוראיה וביקשו סיוע - שנדחה על הסף.

ה'מירור' מדווח כי כעת, כשרוסיה לא מצליחה לחדור לערי מפתח באוקראינה, גוברים החששות שפוטין עלול להחליט לפגוע באוכלוסייה האזרחית עם נשק לא קונבנציונלי.

החשש הוא שרוסיה תעשה שימוש בטיל הקטלני ביותר בשדה הקרב של ימינו, עד כדי כך שהשימוש בו נשמר בסוד. הטיל המדובר נורה על ידי משגר רקטות משוריין, שבאמצעותו ניתן להרוס תשתיות ובשל החום שהוא מייצר הוא עלול לגרום לנזק מסיבי לאיברים פנימיים ולגרום לכוויות קשות.

כריסטו גרוזב, חוקר רוסי אמר: "המצב בקרמלין מעיד שהמלחמה תימשך בעוד שבוע-שבועיים. תהיה תזוזה, השאלה היא מה. לא תהיה יציאה מהירה, אז חשוב להבין מה קורה בתוך האליטה של ​​הקרמלין, הם כעת קיבלו והבינו כי הוכח שתוכנית א' נכשלה".

 

קים ג'ונג-און צפון קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד