כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

44% מהחרדים : ישראל אינה מדינה שטוב לחיות בה

רגשות מעורבים בציבור החרדי כלפי המדינה: 44% סבורים שאינה מקום טוב לחיות בו • אך עדיין 91% מהם מעדיפים לגור כאן • וכמה חרדים תולים דגל ביום העצמאות?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

עיתון 'ישראל היום', בשיתוף מכון 'מחקרי הגל החדש', ערך סקר יום עצמאות מיוחד, הבודק את מידת שביעות הרצון של תושבי ישראל, את זהותם עם הארץ ורצונם לחיות בישראל גם בעתיד.

בכל הנוגע לגאווה לאומית - פלח האוכלוסייה הגדול ביותר שאינו גאה להיות ישראלי נמצא אצל החרדים - 21.1%. עוד 9.5% הודיע כי הוא 'לא כל כך גאה' להיות ישראלי. 73.1% מהחרדים הצהירו כי הם לא תולים דגל בביתם או על מכוניתם ביום העצמאות, לעומת 22.4% שמתכוונים לתלות דגל.

על פי הסקר, אנחנו גאים יותר השנה להיות ישראלים מאשר בשנה שעברה: כ-75% מהמשתתפים הכריזו כי הם "גאים מאוד" להיות ישראלים, 5% יותר משנה שעברה.

נתון נוסף מצביע על חוסר שביעות הרצון של החרדים מהמדינה: 44.1% טוענים שישראל אינה מדינה שטוב לחיות בה, יותר מכפול מאשר בקרב הציבור החילוני, בו רק 20.1% חושבים כך.

ובכל זאת, למרות הקשיים, 91% מקרב החרדים שהשתתפו בסקר מעדיפים לחיות בארץ, לעומת זאת, דווקא בקרב החילונים נמצא השיעור הגבוה ביותר - 12%, שהיו מעדיפים לחיות בחו"ל. קבוצות נוספות בהן קיים שיעור גבוה המעוניין להגר לחו"ל: בקרב גילאי 35-44 - 15.4%, אצל האקדמאים - 12.3%, בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע - 22.3%, ואצל תושבי השרון - 16.1%.

על שאלת הזהות - האם אתה רואה את עצמך קודם כל יהודי או ישראלי? ענה רוב מובהק, קרוב ל-65%, כי הם קודם יהודים ורק אחר כך ישראלים. עם זאת, חלה ירידה מובהקת בהרגשת הזיקה לתפוצות: רק 77% חשים היום זיקה ליהדות העולם, לעומת 82% בשנה שעברה.
סקר ישראל חרדים שביעות רצון זהות יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד