כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
וייקרא שמם בישראל

שני נערים מאוקראינה עברו ברית מילה בברלין

שני ילדים בני 6 שנמלטו מאוקראינה, עברו ברית מילה בברלין. הרב יהודה טייכטל, רבה של הקהילה היהודית בברלין, ארגן מוהל מומחה למלון בו נמצאת הקבוצה, ונערכה חגיגה משמחת

שני נערים מאוקראינה עברו ברית מילה בברלין
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

גם בזמנים הקשים ביותר, העם היהודי תמיד מצא סיבה לחגוג. בברלין ישנה קבוצה גדולה של פליטים מאודסה שבאוקראינה, הצוות ו-120 ילדי בית היתומים, לצד 140 נשים וילדים נוספים (לא נותנים לגברים בין הגילאים 18-60 לצאת מאוקראינה). אתמול (שלישי) הם מחאו כפיים ושרו כששני בנים, שניהם בני 6, נכנסו לבריתו של אברהם אבינו, וקיבלו את השמות, ברוך ולוי יצחק.

חיה וולף, שליחת חב"ד באודסה משנת 1992 ומנהיגת הקבוצה, אמרה כי היא "כמעט התעלפה" כאשר לארה, אמו של אחד הילדים, פנתה אליה בנוגע לאפשרות לארגן ברית מילה. "לא התאוששתי מהנסיעה הארוכה לכאן", סיפרה וולף, שבעלה, הרב אברהם וולף, חזר לאודסה לאחר שליווה את הקבוצה לברלין. "לא סיימנו לארגן מסמכים. לא ארגנתי תפריט לכל הארוחות שלנו. אפילו עוד לא עצרתי את הנשימה". לא רק לארה הייתה מוכנה לבצע ברית מילה לבנה, אלא שהיא אמרה לוולף שאישה נוספת בקבוצה מוכנה לעשות את אותו הדבר עבור בנה. כך דווח אתר Chabad.org.

הרב יהודה טייכטל, רבה של הקהילה היהודית בברלין, ארגן מוהל מומחה למלון בו נמצאת הקבוצה, ונערכה חגיגה משמחת. בשלושת העשורים שבהם מנהלים בני הזוג וולף את הקהילה היהודית באודסה, הם עשו מאות בריתות, גם כשהיה כמעט בלתי אפשרי תחת הקומוניסטים.

ברית מילה מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד