כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עוד קרבן למלחמה

הגן על העיר: סטודנט יהודי נהרג בחרקוב

סטודנט יהודי נהרג ביום שני בעיר השנייה בגודלה באוקראינה, חרקוב, בזמן ש"הגן על אוקראינה", כך מסרה אגודת הסטודנטים 'הלל אינטרנשיונל' בהצהרה

הגן על העיר: סטודנט יהודי נהרג בחרקוב
הצעיר שנהרג בחרקוב צילום: אגודת הלל

בעוד הכוחות הרוסיים ממשיכים להפציץ את העיר הנצורה חרקוב שבאוקראינה, סטודנט יהודי שזוהה על ידי אגודת הסטודנטים 'הלל' בחרקוב, "נהרג כגיבור". הקרבן הוא, גילאלאויץ סרפים.

"אנחנו שבורי לב והרוסים לפרסם שסרפים, סטודנט בהלל חרקוב, נהרג בהגנה על אוקראינה. אנו חולקים את אהבתנו ותפילותינו עם המשפחה והחברים של סרפים. הוא מת גיבור. יהי זכרו תמיד. ברכה ונחמה", נכתב בהודעה מטעם הארגון שלא פירט את נסיבות מותו.

מוקדם יותר החודש, יוליה פוטוצקאיה, מנהלת סניף הלל בחרקוב, אמרה ל-Times of Israel שכמה מתלמידי הלל בחרקוב החליטו להישאר בעיר למרות ההתקפה הרוסית ההולכת ומתעצמת, וייקחו נשק כדי להגן על ביתם. "יש לנו מתנדבים מהלל, תלמידים שהלכו לצבא, ואנחנו מקווים שאוקראינה תינצל כי אוקראינה היא מקום נפלא מאוד", אמרה אז.

עד המלחמה שפרצה לפני שלושה שבועות הייתה חרקוב ביתם של קהילה יהודית גדולה יחסית שמנתה כ-45,000 איש ואישה. לפני שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר, סניף הלל פעל בחרקוב, שם למד סרפים, אבל ההפצצות הרוסיות הרסו את הבניין שבו היה מטה אגודת הסטודנטים של הלל, והבניין נהרס כליל.

סטודנט יהודי הלל חרקוב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד