כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפיגוע בבוסטון • "חומרי הנפץ הונחו בסירי לחץ"

הדי הפיצוצים שזעזעו את בוסטון טרם שככו, ואף חשוד עדיין לא נעצר • החקירה נמשכת: המטענים הוכנו ככל הנראה בסיר לחץ, הוטמנו בתרמילים והופעלו על ידי שעון עצר

הפיצוץ בבוסטון. צילומסך
הפיצוץ בבוסטון. צילומסך



חקירת הפיגוע בבוסטון נמשכת: חוקרי הרשויות במדינת מסצ'וסטס מחפשים קצה חוט בחקירה שתוביל למי שגרם לפיצוצים ביום ני אחר הצהריים בסיום קו המרתון.

כלי התקשורת בארצות הברית מדווחים, כי טרם נעצר חשוד במעורבות באירועים, ובשלב זה עדיין לא ברורה הסיבה לשני הפיצוצים שגרמו למותם של שלושה בני אדם, בהם ילד בן 8, ולפציעתם של למעלה מ-170 נוספים – 17 מהם באורח קשה.

רשת הטלוויזיה האמריקנית אן.בי.סי דיווחה הערב (ג) כי החוקרים מאמינים שחומרי הנפץ הונחו בסירי לחץ, שהוטמנו בתרמילים והופעלו באמצעות שעוני עצר. גורמי אכיפת החוק אמרו כי ההערכה הזו התקבלה לאחר שהרשויות הפצירו במשתתפים ובקהל שהיה נוכח באזור הפיצוץ - להעביר אליהם תמונות וקטעי וידאו שעשויים לסייע בחקירת הפיגוע.

עוד בנושא:
פיגוע בבוסטון: הרוגים ופצועים • אובמה: אל תטעו, האחראי יובא לדין
שליח חב"ד בבוסטון משחזר הפיגוע: "היה תוהו ובהו"

אם אכן יתברר כי מטעני החבלה היו בעצם סירי לחץ, לא תהיה זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש במטען חבלה מאולתר שכזה. אחד משלושת מטעני הנפץ ששימשו בניסיון הפיגוע בכיכר טיימס בניו יורק הונח באופן דומה.

השרה להגנת המולדת בארה"ב, ג'נט נפוליטנו, אמרה כי אין ראייה שהפיגוע היה חלק ממזימה רחבה יותר. לדבריה, הרשויות ימשיכו לפעול בכוחות מתוגברים – גלויים וסמויים – במרכזי התחבורה. היא קראה לציבור האמריקני לשמור על ערנות ולדווח לגורמי אכיפת החוק באופן מידי על סימנים של פעילות חשודה.

גורמים רשמיים בארה"ב מסרו, כי לא התגלו מטעני חבלה נוספים באזור מסלול המרתון, להוציא את שני המטענים שהתפוצצו סמוך לקו הסיום של המרוץ. להערכתם, מטעני חבלה נוספים היו יכולים לשפוך אור על החומרים שהרכיבו את המטענים, ואולי אף להוביל לעומדים מאחורי פיגוע הטרור.
פיגוע בוסטון מטענים סיר לחץ הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד