כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בלעדי • "הרב יעקב יוסף לא חזר בו, כל האמצעים במלחמה נגד האפליה כשרים"

הרב אהרן ירחי, מקורבו של הגר"י יוסף זצ"ל, טוען: לא חזר בו בפרשת עמנואל • "כל האמצעים במלחמה נגד האפליה כשרים - מלבד פנייה לבית משפט" • "המנוולים הפכו הקערה על פיה" • "הרבנים טרודים, בעוד הבנות נעשו מרמס לכל צרוע וזב" • "כל טיפש שהקים בית ספר נהפך לגדול הדור" • צפו

הרב ירחי. צילום מסך
הרב ירחי. צילום מסך



הרב ירחי, מקורבו של הגר"י יוסף, טוען כי הרב מעולם לא חזר בו מדעתו בפרשת עמנואל: הרב ירחי ראה צורך להבהיר את הדברים, מאחר שבלוויה מסר המקובל הרב יעקב עדס את צוואתו, לפיה אין לפנות לבתי המשפט בנושאי אפליה.

לדברי הרב ירחי, היו רבים שפירשו את הדברים כאילו הגר"י חזר בו מהפנייה לבית המשפט בפרשת עמנואל, ובנוסף גם אסר הליכה לרשויות.

"המטרה בפנייה לבית המשפט בעמנואל הייתה להוות איום נגד מנהלי בית הספר", אמר. "הרב יעקב יוסף לא חזר בו, כל האמצעים במלחמה נגד האפליה כשרים - כולל הליכה לרשויות החוק, מלבד פנייה לבית משפט", כך מבהיר הרב אהרן ירחי, מקורבו של הרב יעקב יוסף זצ"ל, בדברי הספד שנשא ביום שני בבית המדרש 'חזון יעקב' בורוכוב בירושלים.

צפו:


לדברי הרב ירחי, "יש הרבה רבנים בישראל, בדרך כלל רובם טרודים בעסקיהם. בנות ישראל נעשו מרמס לכל צרוע, זב או טמא נפש. כל טיפש שהקים בית הספר לבנות נהפך לגדול הדור שיכול להגיד מי לחיים ומי למוות. והדבר ידוע שספרדי צריך להפוך עולמות.

"יחיד ומיוחד שעמד בראש החזית הוא רבי יעקב יוסף. פרסמו שכאילו הרב חזר בו. אלא מה? תנשק את הרגליים של אותו נבל ואותו מנוול (מנהלי בית הספר. י.ק.) והוא ייתן לך בעיטות. המהלך במקרה של עמנואל היה נכון, שבנות ישראל לא יהיו הפקר.

"זה היה רק איום, אדם יראה שהולכים לבית המשפט, יחזור בו. אבל המנוולים האלה הפכו את הקערה על פיה. במקום לדבר את האמת שהם גזענים ורשעים, הם אמרו שהם נגד בית המשפט, וכאילו הצד השני שעתר לבית המשפט – בעד. ואז הגיעה מלחמת עולם".

בסיום דבריו החריפים סיכם הרב ירחי את המסר: "כל האמצעים כשרים, המהלך בעמנואל היה נכון, גם היום צריך לפנות לרשויות החוק אבל לא ללכת לבית המשפט".
עמנואל בית משפט הרב יעקב יוסף צוואה ירחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד