כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בני ברק: מושב זקנים יגרום לחילול שבת?

רבני בני ברק חוששים: מגדל שנבנה עבור בית אבות בעיר, יגרום לפריצת גדרי הצניעות ושמירת השבת • העירייה התחייבה: "תהיה הקפדה מירבית בשני הנושאים"

בני ברק: מושב זקנים יגרום לחילול שבת?
פלאש90



מגדל קומות שנבנה בגבול השכונות נווה אחיעזר ושיכון ו' בבני-ברק עבור בית אבות, גורר חשש בקרב רבני בני-ברק לפריצת גדרי הצניעות ושמירת השבת בשכונות החרדיות. כך מדווח אתר 'מעריב'.

המגדל אמור לאכלס מאות קשישים, והחשש בקרב רבני השכונות בבני-ברק הוא שבית האבות יהפוך למרכז מבקרים בשבתות, והמוני רכבים יגיעו ביום הקדוש למקום דרך השכונות החרדיות.

כמו כן, העובדה שבית האבות משמש את האוכלוסייה הכללית מעלה חשש שגדרי הצניעות ייפרצו, ומבקרי מושב הזקנים לא יקפידו על גדרי הצניעות כמו נשות בני-ברק.

לאחרונה התקיימה פגישה בביתו של אב בית דין והרב הספרדי של שכונת נווה אחיעזר ושיכון ו' בבני ברק, הגאון רבי שלמה מחפוד, בה השתתפו מספר רבני שכונות שגובלות במגדל החדש.

כמו כן, השתתפו תושבים מהשכונות, עסקנים ורבני משמרת השבת בכדי לדון כיצד אפשר יהיה לבטל את פרויקט הבניה החדש שמאיים על שלוות השכונות החרדיות. הוחלט על הקמת ועד פעולה, וכצעד ראשוני, לפני הפגנות המחאה, לפתוח בצעדי הידברות עם יוזמי הפרויקט וראש העיר.

תגובת עיריית בני ברק: "מדובר בבניין בן 7 קומות ומעקה שהוגש לבנייה על ידי הליגה למניעת מחלות ריאה, ואושר במסגרת תכנית בניין עיר בב/מק/3140 הן בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה והן על ידי הועדה המחוזית תל-אביב במשרד הפנים. גם ערעור שהוגש בועדת ערר מחוזית על כך נדחה על ידי הועדה, כך שהבנייה מתנהלת בהתאם לחוקי התכנון והבנייה. אשר לשבת ולצניעות: אין ספק שתהיה הקפדה מירבית בשני הנושאים, ואם רבנים מהאזור יפנו לבקש פגישה עם ראש העירייה הם ייענו במלוא הכבוד".
זקנים עירייה חילול שבת צניעות רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד