ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שבוע לפני עדותו

תיקי נתניהו הם "תזה הזויה"? עד המדינה התכתש בטוויטר

שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4,000 ועדותו צפויה להיפתח בשבוע הבא כינה את תיקי נתניהו "תזה". פילבר התכתש עם כתב 'דה מרקר' שהאשים אותו בטיפשות או בשחיתות | בהמשך, בתגובה לריקלין אמר כי "כל הטרלול נולד מ'תזה' הזויה שחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי החקירה והאכיפה", בהמשך הבהיר את עצמו וטען כי לא התכוון לתיקים

תיקי נתניהו הם "תזה הזויה"? עד המדינה התכתש בטוויטר
פילבר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע הבא צפוי להעיד במשפט נתניהו מומו פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת תחת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והפך לעד המדינה בתיק 4000 (בזק-וואלה), פילבר היה איש אמונו של נתניהו, והוא אמור להעיד בעניין שעד כה עסקו בו רק על קצה המזלג במשפט - הצד הרגולטורי בעסקת השוחד לכאורה בין נתניהו לאיש העסקים שאול אלוביץ'. פילבר צפוי להתמקד בתיק 4000, אך גם להעיד על כמה סוגיות בתיק 1000 (תיק המתנות).

הבוקר, האשים כתב 'דה מרקר' נתי טוקר את פילבר: "מי שטוען שהיוזמה של פילבר לביטול הפרדה מבנית בבזק היתה דיל מול התחייבות שלהם לפרוש סיבים - רק מזכיר שכיום יש מתווה שבו יש יותר סיבים (100% סיבים ולא 76%), ועד היום בזק בלי ביטול הפרדה מבנית. אז או שפילבר היה רגולטור טיפש מאוד, או מושחת מאוד. אני חושב שאני יודע את התשובה".

פילבר הגיב ותקף: "דוגמה קלאסית לכתב "כלכלי" של עיתון ל"אנשים חושבים" שחושב שאפשר לעשות צחוק מכולכם, בנסיון נואש להציל את אמינותו המתרסקת. נתי, שכחת להכניס למשוואה את ההפסד למשק על איחור של 5 שנות השקעה. (מה שנקרא NPV בחישובי השקעות וכלכלה - משהו שמעולם לא הבנת בו). ספוילר- הנדל מעריך ב 52 מיליארד".

פילבר הוסיף דוגמא לידיעה שעלתה בעבר: "ו"גם שעון מקולקל מראה פעמיים ביממה את השעה הנכונה." הנה כתבה שבה לרגע אחד נפלטה לטוקר האמת (ואז חזר מהר לפוזיציה)".

 

אך כאן העלילה מסתבכת, העיתונאי שמעון ריקלין מערוץ 14 הגיב לפילבר: "יפה שאתה מתייחס ברצינות למישהו כל כך לא רציני"

פילבר ענה: "אל תזלזל ביריב נחוש ומלא שנאה. כל הטרלול שהמדינה עוברת כבר 3 שנים נולד מאיזה "תזה" הזויה שהם הציגו וחלחלה כמו תולעת רעילה לגופי נחקירה והאכיפה. ורק באיחור גדול כולם מבינים עתה שהתשתית העובדתית שהציגו לציבור היתה שיקרית, והמציאות חושפת את קלונם. (ניסו גם בנושא הגז אך שם נכשלו)".

בהמשך טען פילבר כי העיתונאים לא הבינו את דבריו והוא לא התכוון לתיקי נתניהו אלא לעיתונאי נתי טוקר ולכתבותיו.

שלמה פילבר משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד