כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פשרת שירנסקי בכותל • "לא נסטה מההלכה"

הצעתו של יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, לפשרה עם נשות הכותל - הוצגה בפני רב הכותל • "כל שינוי שינסו לבצע בכותל רק יעמיק את הקיטוב בעם, ויביא למלחמת אחים"

נשות הכותל. צילום: פלאש90
נשות הכותל. צילום: פלאש90



יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הגיע בסוף השבוע ללשכת רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, כדי להציג בפניו את הצעתו להסדר בכותל המערבי. בתחילת דבריו ציין שרנסקי, כי הוא מגנה את הפרובוקציות, ויש לנהוג בכותל על פי החוק ובהתאם לפסיקת בית המשפט.

הרב רבינוביץ הבהיר לשרנסקי, כי העם היהודי בארץ ובתפוצות מביע שאט נפש מהדרישות ומהפרובוקציות לפגוע בקדושת הכותל המערבי. "אלחם בכל נפשי ומאודי נגד פגיעה כלשהי בקדושת הכותל המערבי, ולא אתן לסטות במאומה ממנהג המקום, כפי שקיים עשרות בשנים. דרישה כלשהי לחלק את רחבת התפילה או להגדיר שעות תיתקל בהתנגדות קשה ותביא למלחמת אחים", הצהיר.

עוד אמר הרב רבינוביץ: "אני מחויב לפעול בכל מאודי כדי למנוע את הפיכתו של הכותל המערבי, אולי המקום היחיד שעדיין מאחד כל יהודי באשר הוא, לשדה מלחמה בין קנאות אחת לאחרת. כל שינוי שינסו לבצע כיום רק יעמיק את הקיטוב בעם, ויביא לדרישות נוספות מכל סוגי הפלגים והעדות. אבני הכותל יכולות ללמד אותנו מה מחיר הקנאות, הן זוכרות עדיין את חום הלהבות שלובו באש הקנאות של תושבי ירושלים – איש כנגד אחיו. מול האבנים נוראות ההוד האלה אנו מצווים שלא לשגות עוד".

שרנסקי מצידו הבהיר כי אין לו כל כוונה לפגוע ברחבת הכותל המערבי ולשנות בה כלשהו. הצעתו מתייחסת להסדר הקיים כבר כעשר שנים, הפועל בגן הארכיאולוגי שליד שער האשפות, שאינו חלק מרחבת הכותל המערבי המוכרת, ובקשתו להרחיב אותו.

הרב רבינוביץ השיב לו, כי היהדות הנאמנה מתנגדת לכל סטיה מההלכה שם ובכל מקום אחר בעולם. "אני רוצה שהכותל ימשיך לאחד את העם כבעבר, לפי מנהגי המקום ובלי לסטות מן ההלכה היהודית. עם זאת, יש לבחון עם גדולי ישראל והרבנות הראשית האם לקדש מלחמה להצעה המתייחסת לקשת 'רובינסון' שאינו חלק מבית הכנסת של הכותל, באם אכן פתרון זה יהיה מקובל על כולם וירחיק את המחלוקת מרחבת הכותל המערבי - הוא ימנע את המשך הפרובוקציות ושנאת החינם".

עוד הוא ציין בפניו, כי יש לבחון היטב את ההצעה והשלכותיה לגבי ארכיאולוגיה, היתרי בניה, והרגישות המדינית והביטחונית.
תפילה הרב רבינוביץ שרנסקי כותל מערבי הסכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד