ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מונו יו"ר הועדות • סלומיאנסקי בכספים

מרבית הועדות אויישו כפי שסוכם: צחי הנגבי יו"ר ועדת הכנסת, אביגדור ליברמן בחוץ וביטחון, חיים כץ ברווחה, ומצנע בחינוך • אלו ועדות נותרו ללא יו"ר?

צחי הנגבי. צילום: פלאש 90
צחי הנגבי. צילום: פלאש 90



ועדת הכנסת בחרה בח"כ צחי הנגבי לכהן כיו"ר הועדה. היו"ר היוצא, ח"כ יריב לוין, אמר כי הוא שמח להעביר את התפקיד לח"כ ותיק ומנוסה. "בשנים 92-96, כשכיהנתי כיו"ר ועדת הכלכלה, לא הייתי זקוק לא למיקרופון ולא למשקפיים", אמר היו"ר הנכנס, ח"כ צחי הנגבי, "היום אני זקוק לשניהם". הוא הודה ליו"ר היוצא על הדרך הנחושה בה הוביל את הוועדה.

הוועדה בחרה ביושבי ראש הועדות:

ועדת הכנסת – ח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו), ועדת הכספים – ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ועדת חוץ וביטחון – ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), ועדת העבודה הרווחה והבריאות – ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), ועדת החינוך התרבות והספורט – ח"כ עמרם מצנע, (התנועה), ועדת הפנים ואיכות הסביבה – ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו), ועדת החוקה, חוק ומשפט – ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), הועדה לקליטת העלייה - ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), הוועדה לקידום מעמד האישה – ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), הוועדה לפניות הציבור – ח"כ עדי קול (יש עתיד).

לוועדות הכלכלה, ביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, הועדה לענייני עובדים זרים והוועדה למאבק בנגע הסמים הודיעו כי טרם נמסרו שמות, על כך העיר ח"כ יצחק הרצוג: "זה לא שטרם נמסרו שמות. אנחנו מנסים להגיע להבנות. אני מקווה שנוכל לגמור היום".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בירך: "אני מברך מראש את כל הנכנסים והנכנסות לתפקידם. היו"ר היוצא אמר שהוא שמח שהיו"ר הנכנס ותיק ומנוסה. גם אני שמח שאיש כזה יעמוד לצדי. לפני 4 שנים כשהיו"ר היוצא נכנס לתפקידו הוא לא היה ותיק ומנוסה אלא ח"כ חדש, ובכל זאת הוא ניהל את הוועדה הרגישה הזו בצורה מעוררת הערכה. חלק מסוד ההצלחה הוא שהיו"רים עובדים עם צוות מקצועי בעל ידע רב. ועדת הכנסת היא מהחשובות בבית והיא מגיעה לכותרות רק כשקורה משהו לא נעים. הסוד הוא הידע, האישיות וההבנה של היו"ר, המאפשרים לו לתמרן בין התקנון להיותה של הועדה הכי פוליטית בכנסת".
ועדת הכנסת יו''ר צחי הנגבי ועדת הכספים מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד