י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקחו אותה ברצינות

הכתבת המציאה בדיחה ואתרים רבים נפלו בפח

כתבת חדשות על המלחמה בין פוטין לאוקריאנה, שרה הורסט, פרסמה בטוויטר ידיעה קצת לא שגרתית: "על פי דיווחים, רוסיה ביקשה מצפון קוריאה עזרה עם הפלישה הכושלת שלה" צפון קוריאה הגיבה: "אתה מטורף מדי בשבילנו". כך צייצה הכתבת בטוויטר | כשהבדיחה הפכה לידיעה חדשותית באתרים רבים, היא בחרה לחשוף את האמת

הכתבת המציאה בדיחה ואתרים רבים נפלו בפח
פסל של קים ג'ונג און בצפון קוריאה צילום: pixabay

אתמול פרסם ה'דיילי מירור' כי רוסיה פנתה לצפון קוריאה לעזרה במלחמה נגד אוקראינה, אך שליט צפון קוריאה סרב לסייע לרוסיה, ואמר לפוטין "אתה יותר מידי מטורף בשבילי".

על פי הדיווח ב'מירור', קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית ואחת המדינות היחידות שתמכו בפלישה הרוסית לאוקראינה, דחה את בקשת מוסקבה לסיוע בלחימה באוקראינה ואמר כי "רוסיה מטורפת", כך דווח אתמול (שלישי) בעיתון הבריטי, אך מסתבר שאת הדיווח לקח ה'מירור' מכתבת שצייצה את זה כבדיחה.

את הדיווח פרסמה הכתבת שרה הורסט, בחשבון הטוויטר שלה, ולאחר שהדיווח הפך לידיעה חדשותית באתרי חדשות גדולים, כמו ה'דיילי מירור', היא מיהרה לתקן ואמרה שמדובר היה בבדיחה, "המצאתי בדיחה על כך שצפון קוריאה קוראת לרוסיה מטורפת מדי, והמירור דיווח על כך כעובדה".

היא הוסיפה: "כמעט כל הפוסטים האמיתיים שלי בחדשות מלווים בקישור". מסתבר שהטוויטר הפך לכלי תקשורת שנלקח ברצינות, כאשר בנוסף למירור עוד אתרי חדשות גדולים פרסמו את הידיעה, חלקם מחקו את הידיעה וחלקם השאירו.

 

טוויטר קים ג'ונג-און צפון קוריאה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד