כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

4 קינוחים לפסח שיוצאים מהקופסה

קינוחים כשרים לפסח לא חייבים להיות משעממים. לפניכם ארבעה מתכונים מעניינים וטעימים במיוחד שיהוו סיום מתוק ומפתיע לסעודת החג שלכם

4 קינוחים לפסח שיוצאים מהקופסה
הכנת קינוח צילום: pexels

פאי שוקולד מגולגל

גם בפסח, אין שום דבר שמשתווה לשוקולד. וכשמדובר בשוקולד מומס, חם, טמון בתוך בצק מטוגן...מי יכול להגיד לזה לא? לפניכם מתכון לפאי שוקולד מגולגל כשר לפסח, שתרצו לאמץ גם לשאר ימות השנה.

להכנת הבצק, נערבב בקערה קמח תפוחי אדמה, קמח מצות, שמן, מים פושרים ומלח. נבחש היטב עד שנקבל בלילה סמיכה ואחידה. נשמן מחבת עם מעט שמן או חמאה וניצור מהבלילה דיסק גדול ודק המזכיר עלה קרפ. נטגן כדקה מכל צד עד להזהבה ונעביר לצלחת. נמשיך כך עד שהבלילה אוזלת.

נעבור להכנת מילוי השוקולד: נמיס בסיר קטן חמאה, שוקולד מריר וסוכר, ונערבב עד שכל השוקולד יימס. נוסיף קמח מצה, נערבב מעט ונוריד את הסיר מהאש. בעזרת כף, נמלא את דפי הבצק בשוקולד ונגלגל אותם לצורת סיגרים. נטרוף ביצה בקערה ונטבול בה את יחידות הפאי המגולגלות. לאחר מכן נגלגל אותן בשברי מצה ונטגן במעט שמן עד הזהבה.

מלבי פסטוק טבעוני

אם נמאס לכם מהמגוון המוכר של קינוחים לפסח, ומתחשק לכם להגיש משהו מיוחד שיפתיע את כל הסועדים – הגעתם למקום הנכון. לפניכם מתכון למלבי פיסטוק, שהוא לא רק טעים בטירוף – הוא גם יפה ומרשים כל כך, שלא תאמינו כמה הוא קל להכנה. וכבונוס, הוא גם טבעוני ואינו מכיל טיפה של גלוטן.

נבשל בסיר חלב קוקוס וסוכר. במקביל, נשים בקערה קורנפלור עם משקה סויה או שקדים. נערבב היטב עד שנקבל תערובת אחידה וחלקה. נוסיף אותה לסיר ונבשל מספר דקות תוך שאנו מערבבים את תכולת הסיר ללא הרף. לאחר כחמש דקות הקרם יתחיל להפוך סמיך ונוקשה מעט. בשלב זה נוסיף מחית פיסטוק ונמשיך בערבוב. להרפתקנים שבינינו, ניתן גם להזליף פנימה מעט מי זוהר או מי ורדים.

נעביר את הבלילה שקיבלנו לכלי הגשה קטנים ונכניס למקרר למשך מספר שעות עד יומיים. לפני ההגשה מומלץ לעטר את המלבי בפירורי פיסטוק או עלי ורדים אכילים.

עוגת גבינה, חלבה וקפה

עוגת שכבות מרשימה שאף אחד בשולחן לא יוכל להסיר ממנה את העיניים. היא כל כך יפה, שפשוט חבל לאכול אותה. שילוב הטעמים המתוקים של הגבינה והחלבה עם מרירות הקפה הופך אותה לחוויה של ממש. ניתן גם להגיש את המתכון כקינוחים אישיים בצנצנות קטנות. 

נתחיל בהכנת התחתית: נרסק עוגיות יין לפירורים ונכניס לקערה. נוסיף חמאה וחלבה מפוררת בטעם שאנחנו אוהבים ונערבב. נהדק את העיסה שקיבלנו לתבנית עוגה או צנצנות אישיות. נכניס למקפיא ונעבור להכנת המילוי. נמזוג לקערה קטנה חלב או מים ונוסיף גרגירי ג'לטין, אותם נניח בצד למשך כרבע שעה. בינתיים, נקציף סוכר עם אינסטנט פודינג, שמנת חמוצה ושמנת מתוקה עד לקבלת קצפת אוורירית ואחידה.

נכניס את הקערה עם הג'לטין למיקרוגל למשך כעשר שניות או עד שיימס לחלוטין. נוסיף לג'לי שנוצר גבינה לבנה ונערבב היטב. נוסיף גם  את הקצפת ונערבב שוב. נמרח את המילוי שקיבלנו באופן אחיד על התחתית שהתקשתה בינתיים, ונכניס שוב למקפיא.

להכנת השכבה השלישית והאחרונה, נמיס נס קפה במים רותחים וניתן להם להצטנן מעט. נוסיף שמנת מתוקה, חלב, אבקת סוכר ואינסטנט פודינג ונקציף הכול יחד עד שנקבל קרם בצבע קפה בהיר. נמרח אותו על העוגה או שנקשט אותה בעזרת שקית זילוף. ניתן לפזר מלמעלה אבקת קקאו או לעטר עם שערות חלבה. את העוגה נשמור במקרר עד ההגשה.

פנקוטה קוקוס

זהו קינוח איטלקי קלסי שאף פעם לא נס ליחו. לפניכם מתכון שמחליף את השמנת המסורתית בקרם קוקוס אשר נותן לו טוויסט מיוחד. והכי כיף – הוא גם לא חלבי, מה שמאפשר לשומרי כשרות להתענג עליו בסיומה של ארוחת חג בשרית.

ראשית, נערבב מים וג'לטין וניתן להם לנוח ולהסמיך במשך כ-10 דקות. נכניס אותם למיקרוגל למשך מספר שניות עד שנקבל תערובת במרקם של ג'לי. בסיר קטן נרתיח קרם קוקוס עם תמצית וניל, דבש וסוכר ונבשל מספר דקות. נוסיף את תכולת הסיר לג'לטין ונערבב היטב. נסנן את התערובת שקיבלנו ונעביר לכלים אישיים עגולים. נכניס למקרר למשך מספר שעות, עד שהפנקוטה מתייצבת. לפני ההגשה, נהפוך את הכלים על גבי צלחת, נזליף דבש ומלמעלה ונזרה אגוזים או פיסטוקים מפוררים.

קינוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד