י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יצאה מהגיהינום

בדרך הביתה: הבריטית שוחררה מהכלא האיראני לאחר 6

אישה בריטית ממוצא איראני שנעצרה באיראן למשך כמעט שש שנים, שוחררה, והיא בדרכה לבריטניה שם מתגוררים בני משפחתה. דרכונה הוחזר אתמול, והיא תתאחד בקרוב עם בתה ובעלה

בדרך הביתה: הבריטית שוחררה מהכלא האיראני לאחר 6
אילוסטרציה צילום: unsplash

גברת זאגארי-רטקליף נעצרה באיראן לפני כמעט שש שנים לאחר שטסה לפגוש את בני משפחתה. היא הואשמה במזימה להפיל את ממשלת איראן, דבר שהיא הכחישה. עורך דינה אמר כי מדובר למעשה בסחיטה איראנית וטהראן ולונדון המשיכו בשיחות על חוב ארוך שנים של 400 מיליון ליש"ט שטהרן טוענת כי בריטניה חייבת לה.

שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, אמרה בעבר כי יש צוות בריטי בטהרן שפועל לשחרור אזרחים בריטים-איראנים באיראן, כולל זגארי-רטקליף. בשיחה עם רשת 'סקיי ניוז' אמרה גב' טרוס: "קיימנו דיונים. פגשתי את עמיתי, שר החוץ האיראני, עוד בספטמבר - אנחנו בקשר קבוע מאז. יש לנו צוות בטהרן, אבל אני בהחלט לא יכולה להגיד שום דבר נוסף בשלב זה". גב' טרוס אמרה כי בריטניה עובדת "מאוד קשה כדי להבטיח את שחרורם של אזרחים כפולים אחרים".

בעלה ריצ'רד רטקליף טען כי מעצרה של אשתו קשור לחוב בריטי מלפני יותר 40 שנה עבור טנקים ששילם השאה של איראן לפני שהודח במהפכת 1979, לאחר המהפכה סירבה בריטניה למסור את הטנקים לרפובליקה האסלאמית החדשה. לונדון מודה שהיא חייבת לאיראן כמה מאות מיליוני לירות בגין החוזה שבו מעורבת חברת ביניים בריטית, שירותים צבאיים בינלאומיים (IMS), אך על פי הדיווחים היא מוגבלת בגלל סנקציות בינלאומיות שיש על איראן.

רטקליף נעצרה בתחילה בזמן שהייתה בחופשה באיראן בשנת 2016, כשעבדה כמנהלת פרויקטים בקרן 'תומסון רויטרס' של סוכנות הידיעות, והאגף הפילנתרופי של החברה, היא הייתה במעצר בית בחודשים האחרונים והוסר ממנה צמיד אלקטרוני, מה שהעניק לה יותר חופש תנועה ואיפשר לה לבקר קרובי משפחה אחרים בטהרן, אך רק אתמול הורשתה לעזוב את איראן לאחר שעברה שם גיהינום.

איראן בריטניה ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד